Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af folkeskole! JEG VIL IGANG.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Og jeg finder det uansvarligt at tvinge alle unge over en kam gennem mere skoletid end højst nødvendigt.

Jeg kalder dog ikke dig personligt for uansvarlig.

Tænk lidt over det - og kom videre fra de der stjerner, når du alligevel ikke kan argumentere for din sag.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med John i at man som udgangspunkt ikke skal anbefale alle teenagere som er igang med folkeskolen at droppe deres videreuddannelse fordi de får en god ide. Når det er nævnt, så er de en individuel vurdering.

Når jeg kigger tilbage på alle de mennesker jeg har mødt, så er det næsten halvdelen som har taget en gymnasiel uddannelse, som den dag i dag ikke bruger den til noget. Det er simpelthen for nemt at tage en gymnasiel uddannelse, så der sidder rigtig mange studerende som ikke følger med i undervisningen for i stedet at chatte eller bruge sociale medier. Så slæber de sig igennem med uimponerende gennemsnit. Ja, de har fået en gymnasiel uddannelse, men det hjælper dem ikke videre i livet.

Herudover er der nærmest gået sport over at tage sabbatår før eller efter gymnasiet. Når der så er en folkeskole studerende, som skriver herinde omkring at være skoletræt og at han vil være iværksætter for at komme igang. Det er da inspirerende på en eller anden måde, da der sidder mange midt i gymnasiet som ikke aner hvad de vil i livet. I stedet for at skyde hans ide ned, så synes jeg i det mindste at han fortjener at blive hørt. Hvis ideen reelt er god, så kan jeg ikke se noget i vejen med at han tager et sabbatår for at se om det lykkedes efter folkeskolen. Han vil med sikkerhed lære mere af det end at tage rejse et helt år, som utalliget af unge gør. Herudover er der nogen som nævner at det er sandsynligt at det ikke vil blive en succes og hvad så? Man skal fejle for at lære. Det væreste der kan ske er at han bruger et år på det og får lært en masse, som man ikke kan læse i bøgerne. Herefter har han formentlig motivation til at forsætte med uddannelse samt gå efter nogle gode karakterer i stedet for at slæbe sig igennem med dårligere karakterer fordi han er træt og umotiveret.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 03:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var selv fuldstændig træt af uddannelsessystemet, og efter 9. prøvede jeg kortvarigt HHX og HTX men droppede ud.

Fik et fuldtidsarbejde, og gik igang med mine projekter ved siden af, og det var uden tvivl det der virkede for mig. At have en stabil indkomst imens man bor hjemme, og derved har muligheden for at investerer i sine projekter var en fantastisk løsning for mig.

Det afhænger dog helt af hvordan du selv ønsker at gribe det an, og uanset hvad bør du nok give HHX eller lignende en chance, inden du dropper uddannelsessytemet helt.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

9. klasse mener jeg man bør færdiggøre, især når det er så tæt på.

Derfra kan man vælge flere veje, som allerede har været nævnt i tråden. Det jeg tror er vigtigst er at man som ung (og gennem resten af livet for den sags skyld) er meget bevidst om at man har meget at lære endnu. Den største fejl vil være at gå ud af folkeskolen og kaste sig hovedkulds ud i et projekt og tro man har styr på alt og er uovervindelig.

Men så længe man bevarer lidt ydmyghed omkring egne evner, og er villig til at opsøge den viden man mangler, så behøver det ikke foregå i en traditionel uddannelse. Vi lærer alle forskelligt og mens nogen har det godt med traditionel uddannelse er der mange andre der har brug for mere praktisk og interaktiv læring. Der findes masser af netværk af hjemmesider mv. hvor man kan søge og finde information om de basale redskaber man skal bruge som iværksætter. Du har en stor fordel i at så længe du har dine forældres opbakning og bor hjemme, så har du ikke faste udgifter, der skal dækkes hver måned, eller ikke mere end det kan dækkes af et fritidsjob. Det giver dig god tid til dels selv at læse op på en masse teori indenfor økonomi, forretningsplaner, markedsføring og hvad der ellers skal til for at drive en virksomhed. Og dels til at gå ud i praksis og opsøge nogen netværk og iværksættere, hvor du måske kan få lov at komme lidt med på sidelinjen og få en mentor der kan hjælpe dig på vej.

Hvis du samtidig har et fritidsjob og sørger for at spare op, så står du med et godt udgangspunkt for at starte en virksomhed når du fylder 18.

Det værste der kan ske er at du finder ud af det alligevel ikke er det du skal, og at du kommer i gang med næste trin af din uddannelse et år eller to senere end du ellers ville have gjort, men med mange flere erfaringer i bagagen. Det er absolut ingen ulempe i forhold til at gennemføre uddannelsen.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:
når du alligevel ikke kan argumentere for din sag.


Wink Er der nogen der ikke kan argumenterer for sin sag, er det dig, og ikke John.

Men den opmærksomme læser, kan jo ved selvstudium og læsning af tråden, der er nu oppe på mere end 3 sider.

Gøre sine egne iagttagelser omkring argumenternes styrke, eller mangel på samme Wink

Om de er glade eller kede af det. Må du selv konstatere Sad

Fra Horsens
Tilmeldt 13. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Fra  Snkrhead Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Vent et par år.
Tænk over din ide.
Det andet er forhastet og du vil få langt større succes, med det andet :)

Philip // Snkrhead

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Creamer:
Vent et par år.
Tænk over din ide.
Det andet er forhastet og du vil få langt større succes, med det andet :)

Philip // Snkrhead

Yes StarStarStarStarStar

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sen12 du skal lige vide at jeg er stor modstander af formel uddannelse så derfor vil mit indlæg være farvet af det...

Når det så er sagt så er det bedste du kan gøre for din ide at få nogle Partnere ind over det trick benytter jeg mig selv over, jeg har ingen uddannelse men har hjulpet indtil flere PHD. Studerende med at skrive deres PHD. Og de besidder så nogle kompetencer jeg ikke har. De hjælper mig så med mine projekter som betaling for den hjælp jeg giver dem. Så alt er jo fryd og gammen. Det er ihvertfald det de giver udtryk for.

Så det jeg vil rådgive dig til at gøre er at få lavet en liste over kompetencer som du skal bruge for at få din ide op at køre. Og dernæst så sætte et flueben ved dem som du selv besidder. Og dernæst så går partner jagten ind...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lurks in the dark:
jeg er stor modstander af formel uddannelse

Godt med dig ;-)

Tror ikke du ville bryde dig om at gå til en læge ude uddannelse.  eller flyve med en pilot uden uddannelse.   

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)