Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af plakater

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Nov 17
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :) 

Jeg er blevet usikker...jeg laver plakater og sælger dem på min webshop. Er dog ikke rigtigt kommet i gang endnu, men gør jeg snart.

Dog jeg er usikker på prisen og tænker at det er en god ide at høre andres meninger. 

Den pris jeg har sat dem til er:

A4 - 130 kr

A3- 180 kr

A2 - 230 kr

- dog jeg tager mere for de mere indviklet plakater der har taget dage for at lave.

F.eks. de her...som koster 180 kr for A4.

  

De fleste plakater jeg har lige nu er meget enkel, da jeg fokusere på at få lavet en del og så jeg kan fokusere på plakater der har flere detaljer. 
Her er de enkel plakater og jeg synes der er mere salgnettet i enkel plakater - så jeg fokusere meget på dem lige nu.

         

De bliver alle printet på 240g semi gloss pair, så det er i en rigtig god kvalitet.

Jeg tager også imod personlige bestillinger og har lavet to, men hvor meget kan man sætte dem til? Har indtil videre sagt 20 kr oveni i den normale pris. Jeg vil jo ikke sætte prisen for højt.

Hvad synes i om priserne? Er de for høje? 

Tak :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Priserne ligger måske lidt til den høje side, da jeg har eksempler på omkring DKK 2000 for tryk af 100 stk plakater i A1. ;)
Derudover er det underligt at tage mere fordi plakaten - for dig - har taget længere tid at lave.
*fjern janteloven* Nu er jeg også hvad man vil kalde superbruger af Illustrator, men de eksempler du fremviser bør alle tage under en times tid at lave - også for den med ørnen. *indsæt janteloven igen*

Det giver dog god mening at justere på prisen hvis det er en specielt-til-kunden fremstillet, men du bør nok finde en enhedspris.

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Hvad koster det at printe en plakat alt inkl. Blæk papir, evt. Fejl tryk osv

2: Hvor lang tid tager det at lave en plakat. Udregn et gnemmesnit. Plakat 1 tager 10 minutter, Plakat 2 tager 2 timer. Plakat 3 tager 20 timer osv. Hvad forventer du at din timepris er og udregn så hvad det koster at designe en plakat i gennemsit. Dertil ligger du din pris på tryk og får så en pris hvad hver plakat koster dig at trykke. Hvad tænker du at tjene på hver plakat? 10-20-30-50%

20 kr. for en personlig plakat, hvor lang tid tager det ekstra at lave disse? Til 20 kr. må det ikke tager mere end 2 -3 minutter hvis du skal holde en hvis timepris.

Om dine priser er for dyre eller billige er op til dig, men du skal jo gerne tjene penge på det, så inden du bedømmer hvad dine priser er skal du udregne hvad dine udgifter er.

Husk at det er ikke mængden men kvaliteten der sælger, det hjælper ikke at lave 100 halv flotte plakater du hvor du kan sælger 50 stk. Pr. mdr. , så hellere lave 10 plakater der kan sælge 100 om mdr.

En anden lille kommentar, overvej om du ikke skal printe på mat, eller semi mat, det giver et meget bedre look når kunder sætter plakaten i en ikea ramme med elendig glas kvalitet ( nogen er med plexiglas )

Hvis du kigger på priser på min side er de ikke langt fra dine, A4 er du lidt dyre, men A3 og A2 er jeg lidt dyre, men sælger fint at plakater til 200-250 kr.

Har du flere spørgsmål er du velkommen til at smide en mail info@Posterstyle.dk har en del erfaring af salg og tryk af netop plakater. Kunne du tænke dig at få dine plakater på anden shop end kun din egen skriver du også bare en mail :)

http://posterstyle.dk

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tryk af plakat, paprør, pakke en ordre, aflevere ordre hos f.eks GLS og div. Andre udgifter koster det ca. 40 kr. at sælge en plakat i A3. Med en udsalgspris på 180,- inkl. Moms vil der være 104,- tilbage til betaling af domæne, betalingsløsning og de andre udgifter det koster at drive en webshop. Så er tiden med at designe plakaten ikke medregnet, men tager det en time, til en timepris på kr. 500,- skal der sælges 6-7 plakater før dette ene design er tjent ind.

Har man så 100 design på sin webshop..... 

Ja hans priser er lidt høje hvis man kun regner med en udgift til 20,- pr. Tryk, men der er jo mange andre faktorer som skal regnes med når prisen regnes ud.

http://posterstyle.dk

Tilmeldt 30. Nov 17
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Søren :)

Jeg tænker også lidt på de udgifter jeg har. De er ikke store, men jeg har stadig udgifter :-)

Øren blev ikke lavet i illustrator, men på min iPad så tiden den er god nok. Jeg vil tænke over at sætte prisen ned til de andres priser. 

For personlig bestilling så vælger kunden den størrelse de vil have og så tager jeg 20 kr oveni. Dvs. hvis kunden vil have en A4 plakat så er det 150 kr (130+20) 

Tænker det er den nemmeste for både kunden og mig.

Tak igen :) 

Tilmeldt 30. Nov 17
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Posterstyle :-)

1. Jeg får den printet af et firma som tager 70 kr for A4, 80 kr for A3 og 100 for A2. Priserne er inkl. skæring, emballage og forsendelse til kunden.

2. Tiden er forskelligt for mig, men hvis jeg ved 100% hvordan plakaten skal se ud så kan en plakat tage fra 30 - 80 min. Dog, det kan tage kortere tid for nogle plakater. Andre plakater som har mere på kan tage 1-2 timer. Så det er meget forskelligt. 
Tak - jeg vil prøve at regne det ud.


Personlig bestilling plakater tager 1-2 dage, dog det kommer an på om kunden ved hvad de vil have og hvor meget der skal på. Den sidste bestilling jeg lavede tog ca. 1 dag og den før tog ca. 2 dage. Så de tager en del mere tid.

Ja, jeg vil jo gerne tjene på det, især når jeg ikke har mulighed for at selv at printe. Heldigvis har jeg ikke store de udgifter, ikke lige nu.

Og du har selvfølgelig ret i at kvaliteten er det der sælger og jeg går også meget op i at plakaterne er pæne.


Tak for tippet ang. papir kvalitet - det vil jeg helt klart overveje.

Tusind tak! Jeg sender dig nok en mail og jeg vil lige nævne at din hjemmeside ser bare godt ud og plakaterne er bare flotte :-)

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rosen :)

De smider bare en mail :)

http://posterstyle.dk

Tilmeldt 26. Sep 16
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvem kan du få til at printe, skære, emballage og forsendelse til den pris? Er det med fragt? Så må du meget gerne dele din leverandør! Det ville jeg blive glad for :)

Tilmeldt 30. Nov 17
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Nov 17
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, kan jeg ikke...kan du skrive en til mig? :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)