Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med min hovedopgave. Jeg har valgt at
skrive om e-handel, da det er et interessant område, hvilket jeg tror mange af
jer vil give mig ret i ;)
Jeg har nu lavet analyser på en virksomhed og fundet ud af, hvorvidt
potentialet eksistere for at gå på e-handel med forretningen.
Længere nede i min problemformulering skal jeg svare på følgende spørgsmål:
Redegør for begrebet e-handel?
Megen debat foregår her på Amino om e-handel. Det er nok nærmere e-handels
metoder, strategier m.m.
Men jeg har defineret det på bedste måde jeg kunne. Jeg har læst adskillige
bøger, herunder Martin Thorborgs egen bog, E-pusher 2.0, hvilket har været
meget udbytterigt i relation til opgaven
. MEN nu kunne jeg godt tænke mig at
høre eksperternes mening – nemlig jer!
Tusind tak for dit indlæg. Vil give dig ret i at wikipedia beskriver e-handel, samt dens historie godt. Hvad mener du personligt er fremtiden inde for e-handel? Bliver den stigende interesse for at købe og starte forretning på nettet ved?
Jeg tror ikke man kan komme udenom nettets stigende position som distributionskanal. Jeg beragter dog ren e-handel som et 100% virtuelt produkt som bliver leveret med det samme ved godkendelse af betaling, (eks. spil, musik, film osv.). Der vil altid være nogle højrelationsprodukter som folk nok ikke vælger at købe på nettet pt., men tror at med den stigende e-handel kommer der et væld af nye kriterier, sikkerhedsforanstaltninger som gør at forbrugerne får øget tillid til de seriøse web shops som opfylder disse. Dette tror jeg også vil føre til en stigning i køb af høj relationsprodukter via nettet
1. Ny supply chain på eksisterende produkter/ydelser. Internettet har cuttet en masse mellemmænd væk og har givet en lang række muligheder for køber og sælger at komme i kontakt med hinanden. Ved salg er der altid tale om: hvad er nemmest for mig, hvor hurtigt og hvordan får jeg varen/ydelsen, er det til den rigtige pris og får jeg den service jeg ønsker mig? Internettet har gjort det nemt at sammenligne de parametre. Det har betydet døden for en række traditionelle virksomheder, mens andre har høstet gevinster ved at se mulighederne.
2. Nye områder er dukket op i form af virtuelle ydelser. Det er alt fra salg af spilkarakterer i WOW til private strippere fra stuen. Der er sikkert en lang række andre eksempler.
3. Verden er blevet mere global. Hele verden er blevet min legeplads fra stuen - både som sælger og køber.
1. Ny supply chain på eksisterende produkter/ydelser. Internettet har cuttet en masse mellemmænd væk og har givet en lang række muligheder for køber og sælger at komme i kontakt med hinanden. Ved salg er der altid tale om: hvad er nemmest for mig, hvor hurtigt og hvordan får jeg varen/ydelsen, er det til den rigtige pris og får jeg den service jeg ønsker mig? Internettet har gjort det nemt at sammenligne de parametre. Det har betydet døden for en række traditionelle virksomheder, mens andre har høstet gevinster ved at se mulighederne.
2. Nye områder er dukket op i form af virtuelle ydelser. Det er alt fra salg af spilkarakterer i WOW til private strippere fra stuen. Der er sikkert en lang række andre eksempler.
3. Verden er blevet mere global. Hele verden er blevet min legeplads fra stuen - både som sælger og køber.
Tak for input impetus...
Lige PT. omhandler opgaven de barrierer vi har ved E-handel i Danmark ( høje dankortgebyrer, distributionspriser mm.)
Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.