I forhold til optimering af billeder er jeg blevet lidt i tvivl om følgende:
Indtil nu har jeg gemt alle mine filer på computeren som fx. keyword-navn.fil, og derefter uploadet det til min side, hvor jeg herinde også har kunne give billedet en tekst. Her har jeg naturligvis også givet filen et seo-optimeret navn.
Men er det en fordel at selve filen hedder "det rigtige", og ikke bare 1.fil, 2.fil osv. Kan Google læse dette, eller læser de kun de tekster, som man kan tilføje til billedet i prestashop, wordpress osv?
Mvh
Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.
Men er det en fordel at selve filen hedder "det rigtige", og ikke bare 1.fil, 2.fil osv. Kan Google læse dette, eller læser de kun de tekster, som man kan tilføje til billedet i prestashop, wordpress osv?
Ja, det giver en fordel at navngive billedfilerne, så de er søgemaskineoptimerede.
Er produktbilledet i webshoppen navngivet, så det fortæller, hvilket produkt der er på billedet, har du hjulpet Google til at spotte produktet - og alt-andet-lige dit produkt til en bedre placering.
Det er naturligvis blot et af mange rankingparametre.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn