Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe står en konkurs i ens navn?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en ven som har en virksomhed under tvangsopløsning, han vil gerne fortsætte virksomheden, jeg har som ven kigget på regnskabet og kan se der ikke er nogle aktiver tilbage, og det vil koste ham min. 16.000 KR. at fortsætte virksomheden, hvorimod han slipper for at betale hvis han lader virksomheden gå konkurs.

Han har ikke bevidst tænkt i banerne at lukke virksomheden, han har bare været en klovn til at lave regnskaber og sende ind i tide, men har som sagt ikke tjent noget i virksomheden, det er rent underskud, hvorfor jeg som hans ven anbefaler han lader det gå konkurs.

Spørgsmålet er så hvor længe en konkurs er registreret i ens navn, hvis det står for evig tid, har han nemlig ikke lyst til at lade virksomheden gå konkurs, nogle som kan henvise til den konkrete lovtekst hvor vi kan se hvor længe en konkurs er registreret i ens navn?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Saxis kan du nu på 5 minutter oprette en salgsannonce, med salg af restlager, varepartier eller inventar. Du vil blive kontaktet af vores købere helt automatisk. 
Opret en salgsannonce her og find købere til dine aktiver for kun 99 kr. pr. måned (tilbuddet gælder i en begrænset periode.)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Donatello:
Spørgsmålet er så hvor længe en konkurs er registreret i ens navn, hvis det står for evig tid, har han nemlig ikke lyst til at lade virksomheden gå konkurs, nogle som kan henvise til den konkrete lovtekst hvor vi kan se hvor længe en konkurs er registreret i ens navn?

CVR.dk bliver det stående, hvis din ven stadig stod som ejer, direktør osv. Det forsvinder ikke. Og selvom der var en anden ejer, direktør osv, så står din ven stadig som stifter.

Men vores gode Amino ven, John Hannover plejer at have mange flere "guldkorn".

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg havde et selskab som blev tvangslukket i 2012. Når jeg slår det op på CVR er der ikke længere en relation til min person. Når jeg slår mit eget navn op kommer det heller ikke frem på listen over mine selskaber.

/Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Hej,

Jeg havde et selskab som blev tvangslukket i 2012. Når jeg slår det op på CVR er der ikke længere en relation til min person. Når jeg slår mit eget navn op kommer det heller ikke frem på listen over mine selskaber.

/Nicolai

jeg kan ikke de nye regler men kan da under dig se selskaber du var aktiv i frem til 2010 og konkurser i 2013 og 2014. Hvis du så havde et i 2012 også - ja så kunne det være 5 år hvis ikke det er med her under ophørte? 

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=person&id=4000541959&soeg=Nicolai+Lundgaard&type=Alle 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så 5 år er grænsen eller hvordan skal jeg forstå det? Jeg kan jo sådan set være ligeglad, men synes bare det er dumt at betale 16.000 KR. for at fortsætte en virksomhed så vil jo gerne hjælpe min ven med at komme videre uden at det skal koste så meget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Donatello:

Så 5 år er grænsen eller hvordan skal jeg forstå det? Jeg kan jo sådan set være ligeglad, men synes bare det er dumt at betale 16.000 KR. for at fortsætte en virksomhed så vil jo gerne hjælpe min ven med at komme videre uden at det skal koste så meget.

det må du vente på andre svarer på - det er jo alene fordi en MENER han ikke findes med en opløsning i 2012 - men det tror jeg er galt - Jeg kan finde flere med opløsninger i 1998 f.eks - og tager jeg f.eks  Accumulator invest  så kan jeg i reg. historik se direktør og ejere hele vejen tilbage i f.eks 1986 - og så let søge på direktøren og finde mange opløste helt tilbage til firserne og ældre- så jeg tror man står i CVR under sit navn og under opløste for noget nær evigt

OM det så har voldsom betydning er nok en anden sag - det er klart det ikke pynter i forhold til et godt forhold til banken næste gang, men det er nok ikke en ulykke. Man kan sige, at det koster samfundet en masse penge når folk bare lader tvangsopløse men - det er jo ikke forbudt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)