Hej jeg har en ven som har en virksomhed under tvangsopløsning, han vil gerne fortsætte virksomheden, jeg har som ven kigget på regnskabet og kan se der ikke er nogle aktiver tilbage, og det vil koste ham min. 16.000 KR. at fortsætte virksomheden, hvorimod han slipper for at betale hvis han lader virksomheden gå konkurs. Han har ikke bevidst tænkt i banerne at lukke virksomheden, han har bare været en klovn til at lave regnskaber og sende ind i tide, men har som sagt ikke tjent noget i virksomheden, det er rent underskud, hvorfor jeg som hans ven anbefaler han lader det gå konkurs. Spørgsmålet er så hvor længe en konkurs er registreret i ens navn, hvis det står for evig tid, har han nemlig ikke lyst til at lade virksomheden gå konkurs, nogle som kan henvise til den konkrete lovtekst hvor vi kan se hvor længe en konkurs er registreret i ens navn? |
På Saxis kan du nu på 5 minutter oprette en salgsannonce, med salg af restlager, varepartier eller inventar. Du vil blive kontaktet af vores købere helt automatisk.
Opret en salgsannonce her og find købere til dine aktiver for kun 99 kr. pr. måned (tilbuddet gælder i en begrænset periode.)