Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

erhvervskonto enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, da jeg har hæftet som enkeltmandsvirksomhed ønsker jeg at åbne en bankkonto  til min virksomhed.

Jeg har spurgt min bank, om jeg kan få en en ekstra privatkonto, som jeg så kan bruge til min virksomhed da jeg hæftet personligt som enkeltmansvirksomhed, men det kunne jeg ikke (Nordea)

Kender i en bank hvor de tillader at få 2 privat kontoer? En til det private og en til min virksomhed.

Da jeg dermed kan slippe for gebyr ved åbning af en erhvervskonto.

Vh. Lennart

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke lige reglerne, nu når den ene bevidst er til erhverv. Men Jeg har 2 privat kontoer med tilhørende kort i Sparnord Bank. Og som privat kunde er jeg yderst tilfreds med dem.

Mvh Allan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget få banker der idag nytegner private konti de giver tilladelse til CVR tilknytning til. Det er ret naturligt, da hvidvasklov stiller meget store krav til at kende formål omfang osv - og det er svært hvis privat og bank er rodet sammen. Nordeas nye iværksætterafdeling har det til 1200 kr i oprettelse - det er til at overkomme for de fleste der vil drive firma vel faktisk

De fleste vil give nej, men det er jo bare at ringe rundt. Se evt https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 18
Indlæg ialt: 46
Fra  Juridisk Servicecenter Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået hos Nykredit gratis, måske et forsøg værd :)  

 www.juridiskservicecenter.dk - hjælp til køb af bolig (private) / freelance sagsbehandling (virksomheder) 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Fra  byMOE Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chanie, jeg er blot nysgerrig - har du også dine private konti hos nykredit? Står nemlig også overfor et eventuelt skifte på erhvervssiden.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lennart.

Nordea er håbløs til den slags. Jeg bruger dem selv til mine private konti, og det var med megen nøje og besvær, at jeg for nogle år siden, fik dem til, at tilknytte mit CVR-nr. for min daværende enkeltmandsvirksomhed til den ene konto.

Kunne godt forestille mig, at de i dag har strammet grebet yderligere. Måske det ikke længere er nok, at sende dem en forretningsplan, budgetter etc.

Men ja, du må forsøge dig efter bedste evne, at søge rundt blandt de forskellige banker.

Nu bliver Nykredit også nævnt i denne tråd, og de har været lidt nemmere at have med at gøre. Her har jeg min selskabskonto, som de kræver 300 kr for i kvartalet. Så det er til at overkomme. Til gengæld er der INGEN service af nogen som helst art, og man skal virkelig holde dem i ørerne, for at de gider svare på henvendelser.

Pøj pøj med det hele.

Mvh. Kasper

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Fra  Ordkild Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en erhvervskonto bundet op på mig som person ved Sparekassen Vendsyssel. Så der kan jeg vælge mellem virksomheden og mig som person, når jeg logger ind med mit personlige NemID. Det er super.

Det koster godt nok 1200 om året i gebyr i en form for netbanksforsikring.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)