Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen kapital/ start kapital

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Min kammerat har betalt alt igennem legal desk 50000 kr plus div. gebyr de nu opkræver igennem gennemførelsen.
Nu vil han have at jeg skal trække de 50000 kr ud af drift selskabet og overføre til ham...

Er det lovligt?

Mvh John

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg formoder at I har stiftet et ApS idet der er tale om 50.000 kr.

De 50.000 kr. som er skudt ind i firmaet er og bliver firmaets ejendom og kan IKKE betales tilbage. Som modydelse har din makker erhvervet sig tilsvarende anparter som pt. har en værdi af 50.000 kr. Hvis han ikke har alle anparterne og du evt. har halvdelen så lyder det som om du skylder ham 25.000 for de anparter du nu er ejer af.

Uanset hvad så forbliver de første 50.000 i selskabet.

Når I begynder at få overskud så kan I begynde at tage udbytte ud til jer begge som I selvfølgelig skal betale skat af men de 50.000 forbliver stadig i selskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Skater1976:

Hej Aminos.

Min kammerat har betalt alt igennem legal desk 50000 kr plus div. gebyr de nu opkræver igennem gennemførelsen.
Nu vil han have at jeg skal trække de 50000 kr ud af drift selskabet og overføre til ham...

Er det lovligt?

Mvh John

hvis de 50.000 kr er stiftelsen af selskabet og din kammerat derigennem ejer for 50 t kapital i selskabet, så er den kapital bundet og ejeren må kun få penge på to måder = som løn med skatteindberetning OG NÅR der engang er et beskattet opsparet overskud som fri kapital, som udbytte, men det er ikke nu, så nu kun løn

Ingen anden måde må ejere trække penge ud af selskaber - Hvis I ejer det fælles og det er stiftet med 50.000 kan det jo være DU skylder ham de 25.000 personligt hvis han har indbetalt alt, men det er en anden sag - der må ikke hæves af kapitalen

Check lige disse 12 supervigtige punkter med flueben i hver, for det lyder som om I ikke er helt klar til stiftelsen trods alt og så kan I komme galt af sted hvis ikke I kan sætte flueben for alle 12 http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 05:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt som jeg også har forstået det.
Tak
Mvh John

Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 05:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den uddybende forklaring John.
En af 12 steps står det at jeg skal have forsikring.
Det er et vikarbureau hvor jeg udlejer mandskab til entrepanør virksomheder hvor de er omfattet af pladsen forsikring.
Er det så stadig nødvendigt at oprette min egen forsikring?
Mvh John

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Der skal være forsikring til ejer og ansætte i selskabet.... Du er jo direktør Ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Skater1976:

Tak for den uddybende forklaring John.
En af 12 steps står det at jeg skal have forsikring.
Det er et vikarbureau hvor jeg udlejer mandskab til entrepanør virksomheder hvor de er omfattet af pladsen forsikring.
Er det så stadig nødvendigt at oprette min egen forsikring?
Mvh John

hvis du taler arbejdsskade forsikring så er den lovpligtig for ejer/direktør i et selskab ja - og boden er stor - 5000 kr + det sparede over 3 år til forsikringsfond
Det skyldes du som ejer jo også er direktør og vel ansvarlig for udlejningen - regnskab osv - så ja - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html  der er også lidt om hvor man evt får den til ok pris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)