Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online brainstorming - Hjælp til navn til velgørenhedsprojekt!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 44
Fra  www.plbold.dk Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har brug for jeres hjælp!

Jeg er i færd med at opstarte en velgørenhedsprojekt, hvor glæden ved fodbold er i fokus. Projektet går primært ud på, at det skal være et stort fællesskab for alle personer med passion for fodbold. Det bliver en platform, hvor man være medlem og på den måde være en del af familien. Derudover vil der også være diverse effekter, som kan erhverves på auktioner. 

Pengene går til forskellige velgørenhedsprojekter i et afrikansk land, hvor man ved hjælp af sociale aktiviteter skal resultere i vækst - samfundsmæssigt og økonomisk.

Selve konceptet er på plads, men jeg er på bar bund, når det gælder navnet til organisationen. Jeg føler lidt, at det er de samme tanker, som hele tiden kører rundt i mit hoved. Derfor kunne jeg godt tænke mig lidt flere syn på det, og forhåbentlig kan det i sidste ende give et resultat.

Jeg har skrevet nogle engelske ord ned, som bl.a. har relevans til projektet: Football, difference, family, community, feelings, dreams, project, society, playground.

Jeg håber, at de mange kreative sjæle her på Amino kan være med til at sende mig i den rigtige retning. Jeg er åben for alle muligheder - dog skal det være dansk eller engelsk.

Jeg giver en rigtig god flaske vin til den der kommer med NAVNET!

Mange hilsner Jeppe

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

dribl

drimble

drimbling

socioball

sociodrimble

commongoal

onside

....men drik bare vinen selv i ekstase over mine gode forslag...

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Jeg antager at det navn du finder også skal være tilgængelig som domænenavn? Og i så fald, er det så et projekt der kun omfatter Danmark (.DK domæner) eller tænker du mere internationalt og derfor også .COM?

Jeg vil gerne komme med nogle ideer, men det duer jo ikke hvis de ikke er ledige på det TLD du gerne vil bruge til projektet.

Mvh. Lars

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Brainstorming:

".net" er da perfekt til formålet :-D Så har man jo den danske dobbelttydighed at snakke med udlændingene -om ikke andet.

Dynamite.net.

".nu" fsa den danske del.

Ordspil med netwerk

Jeg synes, det er en god ide med ".dk", så får man da vist flaget. Flg. er ledige:

pele.dk

commongoal.dk

goo..ool.dk -med tilpas mange o'er.

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 44
Fra  www.plbold.dk Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Hej Jeppe,

Jeg antager at det navn du finder også skal være tilgængelig som domænenavn? Og i så fald, er det så et projekt der kun omfatter Danmark (.DK domæner) eller tænker du mere internationalt og derfor også .COM?

Jeg vil gerne komme med nogle ideer, men det duer jo ikke hvis de ikke er ledige på det TLD du gerne vil bruge til projektet.

Hej Lars,

Det skal være tilgængelig som domænenavn. I første omgang skal det være .dk, men hvis det også er ledigt .com, vil det kun gøre det endnu bedre :-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Jeppea22:

Det skal være tilgængelig som domænenavn. I første omgang skal det være .dk, men hvis det også er ledigt .com, vil det kun gøre det endnu bedre :-)

Ok, makes sense..

Lad os se hvad vi kan finde på så. Umiddelbart er de 'keywords' du har fundet på meget relevante synes jeg, men også svære at finde et rigtigt godt .COM domæne med.

Jeg har fundet på følgende, som alle burde være ledige på både .DK og .COM ifølge dandomain's domæne-tjekker

LeagueDream - kan jeg selv meget godt lide, omend "league" måske ikke er så almindeligt

WinWinDream - Er jeg ikke så vild med personligt, men alt gælder når vi skal finde noget på .COM :)

PlaytimeDream - meh.. ved ikke noget om fodbold selv

KeeperDreams - kan jeg meget godt lide. Synes der er flere betydninger i navnet, "keeper af drømme", "keeper" = målmand osv.

DreamerKeeper - Man kan også vende den om, men den er måske ikke lige så god

TeamDreaming

Har du overvejet at tilføje et mere generisk ord i dit navn som beskriver dit formål? Altså for eksempel "foundation" eller "org" eller "charity" eller lign.?

På den måde kan man lave nogle mere nicheprægede søgninger som for eksempel:

PlaytimeFoundation

DreamTeamCharity

TeamworkCharity

osv..

De er måske ikke så catchy, men hvis man tilføjede "The" foran kunne det måske fungere.

Nu nævner du ikke hvilket afrikansk land dit projekt skal støtte, men en anden strategi kunne også være at finde et af dine keywords på det pågældende lands sprog, og så bruge det i dit navn.

Et god eksempel på dette er projektet http://baisikeli.dk/ hvor navnet på projektet betyder "cykel" på swahili.

Håber du kan bruge dette input til noget. Held og lykke med projektet.

Mvh. Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)