Hejsa Jeg står som ejer af et ApS, og har skrevet fakturaer ud for solgte varer (materialer mm), som en underleverandør i sit privatejet-selskab har købt. Det har kostet omtrent 250.000 kr, hvorfor der er udskrevet fakturaer for dette beløb jf. varernes priser. Personen har fået varerne, men betaler ikke. Rettere; alt tyder på, at han ikke betaler. Jeg går og er utroligt irriteret over, at han kan trække disse fakturaer fra som udgifter (det er jo reelt set udgifter til hans virksomhed..), og dermed nedsænke sin skat. Sagt ligeud, ønsker jeg at vide, om han kan dette? Kan han trække sine ubetalte fakturaer fra som udgifter? hvad kan jeg gøre for at forhindre dette? Er det inkasso, som skal kontaktes? Beklager den harske tone. Er ret mavesur.God weekend iøvrigt. Mvh |
Du kan ikke forhindre han trækker dine fakturaer og deres moms fra. Af samme årsag kan du heller ikke bare afskrive indtægten og salgsmomsen - uden at bevise tabet - slet ikke med beløb i den størrelsesorden http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html
Du kan i sagens natur sende sagen til inkasso og hvis han ikke kan betale dig ud fra en inkasso afsigelse så kan han bliver erklæret personligt konkurs og så miste fradrag og meget mere til i princippet
Du kan ikke forhindre han trækker fra uden at køre en helt normal inkassosag og - hvis tvist - en civil sag
vh John Hannover