Jeg har talt mit varelager op for i år og skal bogføre dette for 2017
jeg kan se ved en fejl fra sidste år 2016 at min Varebeholdning er blevet lagt ind inkl. moms , hvordan rettes dette i regnskabet så det følgere den korrekte bogføring
er det bare at rettet bilaget fra 2016 også genere en ny årsopgørelse i regnskabet ?
og hvordan med skat indberetning såfremt der skal ændres i min under/overskud for 2016
Hvis større beløb - ville jeg lave ny 2016 og ændring af selvangivelsen, ved mindre ville jeg tage det som rettelse i 2017. Jeg går ud fra du bare har flyttet for stort beløb ind i varelager og ikke fået gal moms
Eneste klage skat kunne have ville være hvis det var et ikke ligegyldigt beløb, og du havde fordel ved at have mere skat i 2016 mod nu at få mindre i 2017 - selve det at du jo må have betalt lidt for meget skat i 2016 og nu modregner er langt bedre end den modsatte vej, hvor du havde taget kredit i 2016
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nej varelager i 2016 var 253 inkl moms og skulle være 199 istedet så der er lidt i mellem men ikke at det har betydning for min indberetning til skat tænker jeg.
Så når jeg nu laver mit varelager 31/12-2017 som er på 250t eksl moms så , trækker jeg bare de 46.000 i moms fra varelageres værdi også stemmer dette ?
du laver jo bare lageret korrekt 31/12 uden moms som værdi så er det jo korrigeret, men nu var det så i tusinde kroner og ikke som du skrev først helt små tal. Med 46.000 kr fejl/for lavt resultat i 2016 - som vel nu så bliver samme for højt i 2017 - ville jeg nu nok rette 2016 også selvangivelsesmæssig -det er meget at tage som en lille fejl over 2017 selvangivelsen
Overvej lige at lade en bogholder gøre det helt korrekt det koster ikke det vilde
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER