Dette er indlægget, der fortællerm hvordan online kommunikation kan hjælpe din online forretning mod eksplosiv vækst - på en uge. Det er efterhånden noget tid siden, at jeg har gæstet Amino (jeg undskylder Martin), men "undskyldningen" er god. Udover at passe kunder, så forsøger jeg at sætte Danmark på verdenskortet indenfor Online PR, gennem en ny strammere konceptualisering af en online kommunikationsform, som de færreste praktiserer. Den første del af konceptet omhandler en nem metode til at sælge til folk på sin mailingliste. Det handler alt sammen om kommunikation. Jeg er en ud af omkring 500 mennesker i verden, der har fået adgang til et unikt (og pisse dyrt) system, som jeg har arbejdet og testet på. Mit mål var, at udvikle og tilpasse principperne til Online PR. Tæt på målet. Nu skal en lille del af konceptet testes. Jeg kører en testperiode startende nu. Der vil ca. være 10 pladser, hvor af de første 4 er optaget af eksisterende kunder, hvis produktportefølje passede på systemet. Jeg er dermed på jagt efter nogle e-købmænd, der sælger et niche produkt. Jeg skal dække nogle forskellige områder i testen, så det vil ikke være alle, der kan komme med i testen. Oven i det er vi begrænset af, at der kun er 10 pladser Hvad er det for noget du roder med Winum? Det er en ganske simpel kommunikationsindsats, der over en lille uge, vil øge omsætningen i din e-forretning. Hvis det har interesse for dig, så lad høre fra dig. Hvad skal jeg gøre og hvornår kan det komme i gang? Hvis din e-butik kommer gennem nåleøjet, så skal du ikke gøre noget andet end levere produkterne, der bliver solgt. Hvis du kommer indenfor kravene nedenfor og får en plads i testfasen, så kan vi starte inden ugen er omme. Jamen hvor dyrt er det her kommunikationssystem så? Systemet er som nævnt pisse dyrt. Da dette er i en testfase, og kun er en lille del af konceptet der testes så bestemmer du, hvad det skal koste. Det er resultaterne jeg er interesseret i. Det er dermed heller ikke nødvendigt, at du administrerer en stor international webshop for at komme i betragtning. Det er langt vigtigere for mig, at du kan opfylde kravene listet nedenunder, end at der er et kæmpe potentiale for at lave en mega omsætning, som jeg kan få en del af. Det betyder også, at du helt selv vælger, hvad arbejdet er værd. Du behøver ikke give mig en eneste krone. Hvis du alligevel ønsker det, og f.eks. vil give mig en kommission af salget, der bliver lavet i løbet af den uge, så behøver du heller ikke beslutte noget på forhånd. Altså, du er ikke forpligtet til noget. For at komme i betragtning skal du kunne opfylde nedenstående krav. Det er dog ikke garanti for, at du kommer med, da der er få pladser, og jeg udvælger dem, der byder på det største potentiale overfor deres kunder. (Et rigtig godt eksempel på en mulig tester, kunne være en forfatter til en e-bog. I parentes har jeg uddybet, hvad punkterne vil betyde for en forfatter til en e-bog.) Du skal:
Spørg hvis der er noget, der trænger sig på. Hvis du vil komme i betragtning til en uges kommunikationsindsats på dit online salg, hvor du selv bestemmer om du vil betale noget for det, så smid mig en mail på winum(a)mindme.dk hvor du kort beskriver, hvilke(t) produkt, det drejer sig om. Min gode ven Marcel Fuursted har på sin SEO-blog henvist til et Online PR og PR 2.0. som "ting at holde øje med i '08" - og han har helt ret. I vil alle høre meget mere om det. Jeg glæder mig til at høre fra jer. |
Tusind tak for alle henvendelserne.
Jeg har fået nogle henvendelser fra folk, der ikke havde et decideret produkt at sælge. Det er helt fint. Vi skal nok finde ud af noget alligevel. Lige med det beskevede marketing koncept, er det væsentligt at have et produkt,
I mellemtiden har jeg erfaret, at der er solgt licenser til konceptet til meget forskellige brancher, hvor produkterne blandt andet var hundetrænings info produkter, diamant smykker, systemer til monitorering af boreplatforme, e-bøger, software med mange flere. Alle har haft succes.