Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på pause ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:
Det gør man faktisk, hvis moms er den eneste forpligtelse man har bliver man automatisk et pmv da man ikke kan have et enkeltmands uden forpligtelse.

Her er jeg enig med John. Du bliver ikke automatisk til et perosnligt mindre virksomhed. Det fremgår af § 6 i bekendtgørelsen, at man "kan frivilligt lade sig registrere i registret". Med andre ord der skal gøres noget aktivt for at blive registreret som et PMV. Det er også i tråd med de ændringer jeg selv har oplevet. Det fremgår ligeledes af § 7, stk 2. at:

"Stk. 2. En virksomhed, der er ophørt med at være registreringspligtig i henhold til lovgivningen, kan omregistreres til en personligt ejet mindre virksomhed (PMV), jf. § 6. Ved omregistrering bevarer virksomheden sit CVR-nummer."

Også her tales der om "kan" og ikke "vil blive" - med andre ord ingen automatik......

Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode svar.
Har klaret det idag via hjælp fra skat og erhvervsstyrelsen (moms og PMV)
Vh Martin Vestergaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

martinve:

Tak for de mange gode svar.
Har klaret det idag via hjælp fra skat og erhvervsstyrelsen (moms og PMV)
Vh Martin Vestergaard

lysende. Forklar lige i detaljer hvad de evt bad om mm tak

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

En medarbejder i erhvervsstyrelsen bad mig gå ind i ÆNDRINGER i virk.dk menuen. Herefter guidede hun mig igennem hele forløbet over telefonen (mange skærmbilleder) hvor jeg skulle klikke fortsæt i nederste højre hjørne. Indtil jeg kom til GODKEND. Iøvrigt meget rutineret hjælp - hun kunne alle skærme udenad. Jeg vil ikke blive afkrævet moms bagudrettet. Iøvrigt har jeg også ændret min Dinero fra Pro til gratis - dvs opsagt frem udløb.
Vh Martin Vestergaard

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)