Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO i Woocommerce

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  Tech Til Alle Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder og skal skrive lidt tekst til nogle produkter og forhåbentlig få skabt noget godt SEO. Når jeg så sidder inde i Woocommerce, er der to områder, hvor man kan tilføje tekst til produktet. Et større felt lige når man går ind på produktet og et længere nede, hvor der står kort produktbeskrivelse.

Den korte produktbeskrivelse er den tekst, der kommer til at være ude foran billedet og det første man ser, når man kommer ind på produktet på hjemmesiden, så det giver jo klart mening at have noget tekst dér. Det andet tekstområde (backend) tilhører beskrivelses delen (frontend), der er længere nede på siden. Umiddelbart er der fin plads til at have beskrivelsen af produktet ude foran billedet (altså i den korte produktbeskrivelse).

Problemet er bare, at når jeg kun skriver tekst i den korte produktbeskrivelse, så siger Woocommerce, at jeg ikke har lavet noget SEO, hvorimod hvis jeg skriver i det øverste tekstområde, så anderkender den, at der er blevet produceret noget tekst til siden.

Så er det også sådan i praksis, at Google ikke opfanger den tekst, man har skrevet i den korte produktbeskrivelse, eller er det bare Woocommerce, der er dum :)

Håber jeg gjorde det klart

Mvh
Anders

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Anders [;-)]

Uha, nu nærmer vi os mit yndlingsområde. Lad mig give dig et skriv, som forhåbentlig kan klæde dig på. 

Start med at opdel i produkttekst og produktbeskrivelse

En produkttekst er den korte, der er udenfor billedet. Her bør du - for at sige det mildt - skide på SEO. Dit eneste formål skal være at få dine besøgende til at købe. Faktisk har jeg skrevet en guide om det.

Læs den her: https://friisonline.dk/2017/08/11/produkttekster-seks-skarpe-tips-til-at-saelge-mere/

Din produktbeskrivelse er den længere tekst, du snakker om. Den sidder typisk under produktet, og her har du mulighed for at forklare dine besøgnede nærmere om produktet, hvis de er interesseret, eller give den gas med SEO. Her bør du; flette dit søgeord (fx produktnavn) ind i en overskrift - fx <h2> - og måske også finde nogle relaterede begreber, du kan skrive (LSI). Jeg har skrevet en guide om SEO-tekster her på Amino.

Læs den her: https://www.amino.dk/blogs/kasperfriis/archive/2017/11/08/perfekte-seo-tekster-stryg-til-tops-p-229-google.aspx

Dette er den overordnede strategi, som jeg, som tekstforfatter, bruger i det indledende SEO-tekst-arbejde for nye kunder. Ta´, hvad du kan bruge - og giv mig gerne et kald, hvis du har brug for flere råd skræddersyet til dine SEO-tekster - Tlf: 26 71 00 78.

Afslutningsvis vil jeg aflive en myte: Det er altså ikke, hvad YOAST SEO fortæller dig, som afgør, om du ender på nr. 1 eller 2 i søgemaskinerne. Det er retningslinjer, som du kan gå efter - men det er altså ikke jordens undergang, hvis ikke alle dine prikker er grønne. SEO er alt for komplekst til blot at forkorte ned til et par grønne prikker, som YOAST gør. Derfor: Brug det som rettesnor, men lad vær med at sæt lighedstegn mellem antal grønne prikker og antal organiske besøgende. 

Det tekniske aspekt af, hvordan Google indlæser tekst i Woocommerce, kan du finde i din kildekode (Chrome - højreklik og vælg "undersøg"). Men uanset synes jeg ikke, det er værd for dig at overveje - fordi din produkttekst bør som udgangspunkt skide på SEO og fokusere knivskarpt på at sælge og berette om kundens behov.

Jeg håber, du kunne bruge mine to indlæg og hurtige kommentarer. Smile1

Fra København
Tilmeldt 30. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  Tech Til Alle Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, lige hvad jeg skulle bruge :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)