Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårligt udført seo arbejde, er pengene tabt ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg aftalte med et firma, at han skulle lave seo for mig.

Desværre har jeg dummet mig og ikke undersøgt firmaet/personerne godt nok.

Har fra starten, efter aftalen blev lavet haft lidt bange anelser, da jeg ikke fik de rapporter, så jeg kunne se hvad der blev lavet. der blev lovet osv.

Der er lavet enkelte links til min side, så der er lavet lidt. Men købte en pakke med on page seo hvilket der er ikke er lavet noget som helst af, også andre punkter der ikke er rørt ved, og de links jeg har fået virker umiddelbart ikke særligt brugbare.

Det korte af det lange er simpelthen at jeg er blevet snydt. Da jeg indgik aftalen havde jeg ikke pengene til at betale det fulde beløb, så betalte kun halvdelen. Nu er tiden så snart kommet hvor anden halvdel skal betales. Hvilket jeg selvfølgelig ikke vil gøre, hvordan skal jeg tackle den, er det bare at skrive en mail, som der iøvrigt ikke bliver svaret på, ihvertfald ikke de sidste par mails hvor jeg har spurgt ind til det udførte arbejde. Jeg tænker jeg vil skrive at der ikke er udført det lovede arbejde og at jeg derfor ikke vil betale 2. Rate.


Og sidste men ikke mindst, er første del af betalingen tabt, jeg tænker ikke han bare sådan betaler mine penge tilbage, men er der andre muligheder, for at gå igennem retten er vel for besværligt. Det drejer sig om ca 2000 kroner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan godt gå rettens vej men det kan ikke betale sig for så lille et beløb. Selvom du får medhold vil du ikke få dækket alle dine omkostninger da sagsomkostningerne bliver fastsat af retten udfra sagens værdi, og ikke dine faktiske udgifter.

Har han ikke opfyldt sin del af aftalen så lad være med at betale resten. Truer han med inkasso gør du indsigelse, og så er han nødt til at slæbe dig i retten hvilket næppe sker udfra ovenstående rationale.

2000 er ingenting. Har selv brugt rigtig mange penge på varm SEO luft. Det er enormt frustrerende men glem det og kom videre.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian.

Du kan vel i det mindste tage én positiv ting med fra et dårligt samarbejde: Lærepenge. Jo mere, jeg arbejder med online markedsføring, jo flere "jokere" støder jeg på. Og tro mig, der har været mange sjove imellem. Mine to yndlings: 

- En gut, der troede, at ROAS (i forbindelse med FB-annoncering) var et udtryk for timeløn.

- En dame, der fortalte mig, at links faktisk ikke havde nogen betydning, hvis du ville være synlig på Google. Men hun havde et godt trick - skrive sit keyword 200 gange, gøre teksten hvid, så den matcher med baggrunden og derved bliver usynlig for menneskeøjne = and bob´s your uncle; du er nu nummer 1 på Google. 

Udfordringen er mange gange, at de, der efterspørger SEO, ikke kan afkode skidt fra kanel (bemærk, kanel er i juletiden et positivt udtryk Smile1 ). Og ydermere er SEO et taknemmeligt emne, eftersom meget arbejde er placeret "bagved" - altså i et teknisk område, som fru. Eriksen med en frisørsalon naturligvis ikke kan finde hverken hoved eller hale i. 

Da jeg startede min første virksomhed som 16-årig, hyrede jeg også én til SEO. Ikke en dyt blev lavet, men han var da hurtig (og effektiv!) til at udsende regninger. Ironisk nok er han stadig at finde blandt mine FB-annoncer sommetider. Klaphat. 

Jeg synes, at du bør brygge en kande dialogkaffe. Fortæl dem, at du ikke føler, at de har overholdt deres del af aftalen, hvorfor du naturligvis ikke vil betale. Du kan måske være fræk at forlange at få dine penge tilbage - altså dem, du har betalt. Det er ikke sikkert, det kan lade sig gøre, men det giver dig et stærkere forhandlingsudgangspunkt. 

Men hvis 2.000 kroner ikke er alverden i din forretning, ville jeg nok blot lade det ligge. Hvis man er dum nok til at lyve om udført arbejde, er man formentlig også dum nok til at gå langt for 2.000 kroner - der er nemlig ofte sammenhæng mellem snydere og dårlige forretninger. Ydermere er det værd at bemærke, hvordan pris og kvalitet kan høre sammen. Og nu taler jeg måske imod min egen forretning, hvor vi laver SEO for priser, der starter fra 1.499 kroner månedligt - men det er selvsagt, at du ikke får en Audi eller Mercedes for denne pris. Det er meget basale ting og få timer fordelt ud på måneden. Kunsten er blot at gøre kunden opmærksom på, at han ikke overhaler Boozt.com og Zalando på søgeordet "tøj" indenfor 2 måneder, hvis han vælger SEO-pakken til 1.499,- månedligt... eller 14.999,- for den sags skyld. 

Hvis du er medlem af en forening, der tilbyder juridisk rådgivning, ville jeg tage fat i dem. Jeg kender kun begrænset til ophævelse af aftaler indenfor kontrakt, og jeg vil derfor ikke belære nogle om det. Jeg kan kun til husbehov. 

Slutteligt: Anmeldelser betyder meget. Jeg ser ofte, at virksomheder, jeg hører negativt om, har slået denne sektion fra på deres Facebook-side. Men har de ikke, så stik dem en dårlig anmeldelse. Du advarer andre folk mod det samme stunt, de har udført på dig - og det er en fair og reel anmeldelse, hvis de ikke har udførst deres arbejde. 

Go get ´em. Og har du brug for hjælp til at afkode, hvad de har foretaget sig eller andet, står min telefon åben: 26 71 00 78. 

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 65
Fra  Morningscore ApS Morningtrain ApS Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du får generelt ikke meget SEO for 2000 kroner.

Jeg ville give dem et kald, og høre hvad de reelt mener at have lavet. Er det helt galt, må du hoppe videre, som Kasper Friis beskriver.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, ja det er meget træls at bruge penge på noget man ikke får.

Hans firma er nu lukket, og måske derfor han ikke har udført hans arbejde godt nok.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper tak for dit svar, beklager jeg har været lidt lang tid om at svare.

Ja jeg har da lært at man skal undersøge lidt mere omkring det firma man ansætter inden man indgår et samarbejde.


2000 er desværre en ret stor sum for min virksomhed, jeg ville ihvertfald gerne have fået noget for de penge (han har lige mailet at firmaet er lukket) så ser ikke pengene retur, heldigvis betalte jeg kun 50% i første omgang.

Jeg må nok se pengene som tabt og jeg har da fået lidt ud af det, og lidt lærepenge.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Hans firma er nu lukket, og måske derfor han ikke har udført hans arbejde godt nok.

Man kan ikke undgå tilbagebetalingskrav ved blot at lukke.

VH Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for svar.

Som jeg har fordtået det var det et enkeltmands firma.

Det har vel ikke nogen betydning.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Som jeg har fordtået det var det et enkeltmands firma.

Det har vel ikke nogen betydning.

Altså for 2000 tabte kroner er du bedt tjent med at lade det ligge.
Al den negative energi, du skal bruge på sådan en narhat, er langt bedre brugt som positiv energi i udvikling af din virksomhed.

Men hvis du mener, han skylde dig penge, så stil krav mod ham som person.

VH Hans

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)