Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag i enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et enkeltmandsfirma og er i øjeblikket ved at foretage nogle indkøb til det.

Skal jeg være opmærksom på noget i f. m. køb af og fradrag - og kan det trækkes fra.

* Skrivebord, kontorstol, reol såfremt det kun er til erhvervsbrug - jeg har indrettet kontor på vores repos.

* Printer samt forlængerledning m.v.

* Mobiltelefon, samt abonnement, kun erhverv (jeg har en privat ved siden af)

* 2 mobiltelefoner, samt abonnementer, til ansatte - kun erhverv

* kaffemaskine/elkedel - jeg holder personalemøder, ansættelsesmøder m.v. derhjemme -> kan man trække de 50% fra da jeg også skal bruge den privat

På forhånd tak.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 14:09

Hej,

Enten kan jeg anbefale dig at tage fat i din revisor. Ellers køb Dinero Pro abonnement, så kan du få professionel bogholder hjælp. 

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Tilmeldt 13. Nov 17
Skrevet kl. 15:15

Hej Kasper Tak for rådet men jeg bruger e-conomic.

Hvis det ikke er muligt at få hjælp herinde må jeg finde ud af hvad jeg gør.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10

NHMM:

Hej.

Jeg har et enkeltmandsfirma og er i øjeblikket ved at foretage nogle indkøb til det.

Skal jeg være opmærksom på noget i f. m. køb af og fradrag - og kan det trækkes fra.

1 * Skrivebord, kontorstol, reol såfremt det kun er til erhvervsbrug - jeg har indrettet kontor på vores repos.

2 * Printer samt forlængerledning m.v.

3 * Mobiltelefon, samt abonnement, kun erhverv (jeg har en privat ved siden af)

4 * 2 mobiltelefoner, samt abonnementer, til ansatte - kun erhverv

5* kaffemaskine/elkedel - jeg holder personalemøder, ansættelsesmøder m.v. derhjemme -> kan man trække de 50% fra da jeg også skal bruge den privat

På forhånd tak.

du får det bedste jeg kan gi her  der er ikke en facitliste men dette vil være skats afgørelse normalt

1 Skrivebord og stop på rapos - meget tvivlsom da det jo i høj grad skriver på privat anvendelse - så ikke fast svar men tvivlsomt

2 printer og ledning - fradrag men momsen skal deles da du forventes at bruge den privat. egentlig er kun computer fuldt fradrag for omk med delt moms men jeg TROR en printer vil falde med ind - så bare momsen skal deles

3 Udløser skat af fri telefon uanset du har flere, bare du har den med hjem. Det er rådigheden der udløser det - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html   2700 per år for 2017 og 2800 for 2018 - du må så også lade firmaet betale den anden - det giver ikke ekstra skat

4 Skal som udgangspunkt angives af dig til skat som fri telefon for de ansatte der har den

5 Kaffemaskine og elkedel egen regning da du med kontor i hjemmet må forventes at have en sådan og derfor ikke umiddelbart kan trække den fra. Havde du eget konto i byen og de ansatte som sad Der kunne du trække fra, men i hjemmet-  don¨t

vh John Hannover

Tilmeldt 13. Nov 17
Skrevet kl. 14:47

Mange tak skal du have Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)