Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad må man eller hvor kan jeg finde noget om regler?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej her inde. 

håber i vil hjælpe :)
jeg går og "leger" med at lave en lille forretning som party planner, til at begynde med er jeg igang med at lave en facebook gruppe, lige nu er det kun mig der kan se den.  

men jeg mangler lige lidt hjælp til hvad jeg må, ang. billeder fra hjemmesider

nu det snart jul og der betyder julefrokoster, og jeg vil ligger billeder op at hvordan man kan dække det perfekte bord, og jeg fra en hjemmeside vil bruge billeder af bord der er dækket op, må jeg så tag det billede og ligge på min facebook side? jeg kan jo set kilde på hvor jeg har det fra eller hvad er reglerne for det? 

der er ikke personer på billeder. 

håber en kan hjælpe :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 09:53

Google is your friend: "copyright på billeder fra nettet". Her gives også en ide om steder, hvor du frit kan hente billeder. Ellers kan du måske søge på det også.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:58

Det er jo fotografen af billederne, der har rettigheden. Så uden hans/hendes tilladelse vil det være ulovligt at bruge billederne.
Og det er totalt ligegyldigt, om de ligger på en hjemmeside eller er offentligt tilgængelige på andre måder.

Hvis du skal bruge billeder kommercielt skal du have tilladelse/købe rettigheden af fotografen.

Hvis du vil promovere dig selv på din kreativitet og dine evner ville jeg da helt bestemt også selv gå i gang med at dække borde og tage fotos. 

Allier dig evt. med en lokal isenkræmmer, der kan være interesseret i at du promoverer moderne stel, glas osv.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:00

Jørgen Kirkegaard:
Google is your friend: "copyright på billeder fra nettet". Her gives også en ide om steder, hvor du frit kan hente billeder. Ellers kan du måske søge på det også.

Og Jørgen har selvfølgelig en pointe her, men læg mærke til at en del af de gratis billeder, man kanhente, IKKE er gratis hvis de skal bruges kommercielt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14

Dortebn:

Hej her inde. 

håber i vil hjælpe :)
jeg går og "leger" med at lave en lille forretning som party planner, til at begynde med er jeg igang med at lave en facebook gruppe, lige nu er det kun mig der kan se den.  

men jeg mangler lige lidt hjælp til hvad jeg må, ang. billeder fra hjemmesider. 

nu det snart jul og der betyder julefrokoster, og jeg vil ligger billeder op at hvordan man kan dække det perfekte bord, og jeg fra en hjemmeside vil bruge billeder af bord der er dækket op, må jeg så tag det billede og ligge på min facebook side? jeg kan jo set kilde på hvor jeg har det fra eller hvad er reglerne for det? 

der er ikke personer på billeder. 

håber en kan hjælpe :)

Nej du må aldrig bruge andres billeder  med mindre du enten har fået lov - købt dem, eller ved med sikkerhed de er fra et site hvor du både må bruge dem, evt med ændring (crop) kommercielt - alt andet er NO-GO

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:15

tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)