Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til SEO/Søgemaskine stjerner ;-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sige hvad man vil: Jeg var jo til Scannets SEO seminar i forrige uge - og som jeg har nævnt i en tidligere tråd, fik jeg en masse tips og råd med hjem, som jeg nu sidder og "leger" med og forsøger at omsætte til besøg.

Så vidt jeg har forstået gælder det BLANDT MANGE TING om at fleste mulige sites linker til min site i kampen om besøg, så derfor kom jeg på en ide her til morgen - og vil gerne have et par råd om effekten.

Igennem Ryze.com og LinkedIn.com har jeg skabt utroligt mange relationer og forbindelser på kryds og tværs af brancher og forretninger; alene på Ryze.com er en gruppe på over 600 personer koblet på mit Free Spirits Network, hvor jeg poster alt indenfor motivation, personlig udvikling etc. hver eneste dag.

Min ide: Jeg vil lave en site under www.lasseburholt.com hvor alle mine kontakter kan få deres link placeret - MEN det skal ikke være en side med i hundredevis af links "under hinanden", men væsentligt mere avanceret.

Istedet for eksempelvis:

Min kontakter:

etc
etc

... så vil jeg istedet gør det sådan her:  ++Alt med RØDT er aktive links++

Peter Pedersen, SEO ekspert: "Jeg arbejder for Peter Company, hvor jeg bl.a. er SEO og søgemaskine ekspert. Og så er jeg er sportsfreak: FCK er byens bedste hold - og Don Ø er konge". Peters Ryze profil - Peter Pedersen, SEO ekspert,  på LinkedInc.om

Lise Lisen, Livsstilkonsulent: "Lasse Burholt er min allerbedst ven i hele verden. Lise driver eget bureau indenfor livsstil og branding. Lise derudover i bestyrelsen på Smørum-Ovre Lille Skole - og så vil hun gerne deltage i Paris Dakar."

Thomas Bogorm, forfatter og copywriter på Whatever Reklamebureau - Thomas har bl.a. skrevet Poul Pilskadde og de fire nisser - Link til Bogorm på Ryze. Bogorms Mingler-profil. Thomas Bogorms website

Etc
Etc
Etc

Både Peter, Lise og Thomas placere et link til www.lasseburholt.com enten på deres website eller andet sted, som er linket via "mine kontakter"-side.

Ideen er at denne "mine kontakter"-side indeholder en masse "værdifuld information" via de sites som er linket i de forskellige præsentationstekster.

Spørgsmålet er: Er ideen lige så god, som jeg bilder mig ind?

Lasse med en idé

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:55
Jeg ved ikke om Mikkel deMib kan fortælle mere om dette, da det nok er hans bord, men den konkrete effekt af en konkret handling på en hjemmeside er som udgangspunkt en forretningshemmelighed hos Google.

Jeg har dog en erfaring, som efterhånden er ca. 3 år gammel, som siger at 1 link til en side giver en meget lille effekt. Du skal op på ret mange links før det rigtig giver noget, og hvis Google finder ud af, at disse links udelukkende er etableret for at øge rank, og ikke for at give oplysninger til brugere, så kan de finde på at straffe dig.

Google''s problem er dog, at de jo ikke kan have ansatte til at kigge alle links igennem, og at det meste af dette derfor bliver nødt til at foregå via automatik, og det kan være enormt svært at se forskel på snyd og ikke snyd.

Med andre ord: Hvis du vil have en effekt, så skal dine kontakter gør noget tilsvarende dig, og jeres sider bør ikke være ens og ikke have præcist de samme links. I stedet for at knokle en hel masse med det, kunne det være en ide at alliere sig med en, der har erfaring inden for området, såsom f.eks. Mikkel deMib.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:04
Takker for inputtet.... var lige ved at tro jeg slet ikke fik respons på min forespørgsel.

Mikkel deMib har ganske rigtigt tjek på de her ting - men deMib lever også af det - så selvfølgelig sidder han jo ikke og rådgiver gratis. Og slet ikke på dette plan ;-)

Antog - grundet den manglende respons - at min "ide" simpelthen var for simpel; at svaret gav sig selv. Min idé er jo ikke særlig teknisk betonet.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)