Hej med Dig der læser dette:-) Jeg har i mange år gået rundt med en fornemmelse i maven om at starte min egen virksomhed. Men er endnu ikke kommet igang. Nu har jeg fået et godt job som grafiker og sælger i en lille virksomhed på Frederiksberg i Kbh. Men min drøm lever videre i maven. Jeg kunne godt tænke mig at samarbejde med en eller to. Få en fed ide og leve af det. Men mit store problem er, hvor finder jeg nogle samarbejdspartnere. Jeg er for 8 mån sider flyttet til kbh. så mit netværk er ikke så stor endnu. Er der nogen herinde der kan hjælpe mig, hvilke steder jeg kan søge. Findes der sider på nettet hvor det er muligt at netværke, eller har du andre gode forslag. Håber du kan hjælpe mig til at komme videre i min iverksætterdrøm. Hilsne fra Den søgende:-) |
Hej pgl,
Det er lidt den omvente verden du søger – for det er ”normalt” således at en iværksætter har idéen og så søger en måde og få den realiseret på.
Du er jo ikke første og med garanti heller ikke den sidste der ønsker og få en fed idé og så kunne leve godt og af den. Det svare fuldstændigt til alle dem som drømmer om den store Lotto gevinst – for at få udlevet deres drømme den vej rundt.
MEN du søger idéen. Det er som også godt nok, men ikke den nemmeste måde og finde den på. De bedste idéer er ofte dem som lige popper op inspireret af en hændelse eller anden oplevelse, og hvor man kan se mulighederne med det samme.
Men der findes sikkert en bog om idé generering et eller andets sted på nettet – så ud og kig på Google eller tilsvarende sider.
Ked af at jeg ikke lige kan gi’ dig idéen – men led videre, så kommer den nok…