Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møde vedr momsregistrering

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har oprettet en IVS virksomhed. I forbindelse med at vi ønsker at blive momsregistreret, har skat nu sendt os et brev og indkaldt os til et møde hvor vi skal redegøre hvorfor vi har ansøgt om at blive momsregistreret.
Til mødet vil de bl.a gerne have alt regnskab.
Da firmaet er nyt og vi først lige har fået en bankkonto, har vi ikke haft nogle former for aktivitet i virksomheden endnu.
Spørgsmålet er så hvad skal jeg medbringe til mødet? Eller er der nogle af jer der evt har erfaring med dette og kan fortælle hvad man kan forvente af sådan et møde.
Vi står pt. Endnu mere stille og kan ikke komme igang i virksomheden
indtil alle disse ting den på plads , SKAT har været så "venlige " først at
ligge mødet til om en mdr , så pt er vi nødsaget til at sætte virksomheden på stand-by indtil da.. hvilket jo den super ærgeligt
Håber i kan komme med nogle gode råd
Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke jeres momsregistrering er gået igennem så er det jo lidt surt med møde om en måned først men I må jo ringe til skat
Er der nogen af jer som stiftere der tidl. har haft virksomhed eller selskab med evt rod med moms? Normalt vil man ikke skulle vente en måned på et måde hvis der ikke er en grund i nyt selskab vil jeg påstå.

I vil jo ikke uden risiko gå igang med noget med moms uden at være sikre på registrering :) 

I kan ikke medbringe noget når I ikke har haft nogen drift i det IVS (eller uden for inden) ud over bankkonto nummer og evt udtog fra banken der viser kapitalen og så fortælle hvad det er I vil. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John tak for svar.
Nej jeg har selv tidligere haft en enkeltmand virksomhed dog har jeg ikke haft problemer med moms eller lign i min tidligere virksomhed.
Dette har de ogsaa stillet sporgsmaalstegn ved, at jeg har lukket min enkeltmandsvirksomhed i 2o15 og nu Aabnet et IVS selskab med samme branche beskæftigelse.

Og ja men de siger at det forst er det at de har tid.
Jeg er lidt uforstående for hvorfor skat ikke bare beder os sende vores belæg for momsregistreringen på mail, så vi undgår at skulle vente i en mdr. På et møde

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at I bare skal gå i gang, hvis I, jf. Johns kommentarer, har god samvittighed. Så må momsen komme efterfølgende. Jeg ville så vidt muligt vente med at udskrive eventuelle fakturaer, hvis det er relativt små beløb. Dette selvfølgelig medmindre Skat diekte har givet jer forbud mod at starte op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT har sat øget fokus på kontrol og kvalitetssikring af virksomhederne i deres registreringsfase. Primært for at undgå snyd og forebyggelse af restancer.

Hvad der har tricket en kontrol af jer er ikke til at sige. Det kan være f.eks. være branche, tilfældigheder, tidligere virksomheder mv. Enig i at fortsætte med jeres planer og vent med fakturere kunder indtil afklaret.

Synes at det er problematisk at sagsbehandlingstiden er 1 måned. Jeg ville også give SKAT et kald i næste uge, hvis jeg var i jeres sko.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Trade101:

Hej John tak for svar.
Nej jeg har selv tidligere haft en enkeltmand virksomhed dog har jeg ikke haft problemer med moms eller lign i min tidligere virksomhed.
Dette har de ogsaa stillet sporgsmaalstegn ved, at jeg har lukket min enkeltmandsvirksomhed i 2o15 og nu Aabnet et IVS selskab med samme branche beskæftigelse.

Og ja men de siger at det forst er det at de har tid.
Jeg er lidt uforstående for hvorfor skat ikke bare beder os sende vores belæg for momsregistreringen på mail, så vi undgår at skulle vente i en mdr. På et møde

ja det har jo så ikke med momsen at gøre men de leder måske (også) efter en evt goodwill fra enkeltmandstiden som skulle reflekteres i nye IVS MÅSKE MÅSKE og så kan det være godt at have regnskab for den tidl enkeltmands i samme branche i beredskab ved mødet og lukke specifikationer (aktiver osv)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er ogsaa forståeligt at de prover at forebygge fusk mm. Men kunne man ikke finde en alternativt og mere effektiv metode at behandle disse sager istedet for at sætte virksomheder i staa.
Vores virksomhed skal handle engro med person og varebiler og det er en alt afgørende faktor for os at være momsregistreret især for at handle med varebiler

Tilmeldt 20. Oct 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

John H,
Goodwill? Kan du evt uddybe hvad dette udtryk dækker over ? Altsaa ift min tidligere virksomhed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

"Vores virksomhed skal handle engro med person og varebiler..."

Ikke i tvivl om at det er branchevalget som har tricket dette. Det er en risikobranche set med SKATs øjne.

Jeg er enig i at 30 dage er lang tid men problemet er ikke SKAT, men snarere de små 10.000 selskaber (hovedsageligt IVS'ere) som pt står til tvangsopløsning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare rent gæt  hvis du har drevet personlig virksomhed med succes og resultat og lukker og så stifter selskab - så kan skat mene, at du har optjent en goodwill i den personlige som har en værdi der skal beskattes hvis den overdrages til anden juridisk enhed  mere fordi du nævner at de også har sagt de ser på det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)