Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multi Site - Wordpress

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg sidder med en opgave, hvor vi skal kortlægge og give et bud på en ny hjemmeside (Det er til et bachlor projekt). 

Virksomheden vi skal lave opgaven på er en større håndværkervirksomhed med både B2C og B2B

Mit spørgsmål er så.. 

Hvis man ønsker en (informations) hjemmeside, der både har en erhversdel og en privatdel, hvilken fremgangsmåde er så bedst? 

Ligesom https://ikanobank.dk/ eller https://www.nordea.dk/

Og er dette overhovedet "Best pratics"? 


Det skal siges, at der ikke kommer til at ligge produkter, så med eller uden moms er ligegyldigt.

Dertil skal den udvikles i Wordpress

Forslag til teamer eller plugins der skal fixe dette? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bedst at gøre det som Nordea og Ikanobank har gjort. Du kunne i princippet godt have to helt separate sites, lad os sige "Carlsen Privat" og "Carlsen Erhverv", på hvert sit domæne (carlsenprivat.dk, carlsenerhverv.dk), men det vil betyde at a) al dit SEO-arbejde, inklusiv din off-site optimering skal ske for begge sider; b) at du er afhængig af stærke backlinks på begge domæner, af unikke keywords, og intern konkurrence mellem dine egne to sider; og c) at du skaber dobbelt workload for dig selv, når du for eksempel laver et blog post som kunne gøre sig både til privat- og erhvervskunder. 

Lav i stedet et subdomain, eller en undermappe, så du får (erhverv.carlsen.dk el. carlsen.dk/erhverv), og adskil dem via for eksempel dit CVI, og din landing page, så de ser forskellige ud (men ikke FOR forskellige). Så er al din SEO samlet ét sted, så uanset hvilken ende du optimerer i, så vil det have en samlet effekt på sitet. Det er også lettere for dine brugere at finde løsningerne, da de kun skal huske "carlsen.dk" og kan finde alting derfra. Og så elsker Google bare, når relaterede ting hænger sammen.

Hvis de skal se forskellige ud, de to sider, og det er derfor du spørger, så vil jeg anbefale at du benytter WordPress' child themes, frem for at lave et separat site.

Har I behov for hjælp til at finpudse jeres sociale medier? Find mit CV på www.konig.me, og send en mail. Sammen lægger vi en knivskarp plan der skaber resultater.

Tilmeldt 31. Oct 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Thomas.

Du mister alt for meget værdi og skaber for meget bøvl ved at lægge det på to domæner.

Mvh. Peter

lendme

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)