Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal Bank udtog stemme regnskab

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg bruger Dinero.dk for at lave regnskab og har i Jan.2017 modtaget betaling i banken for en fakt. med nr. 8000 for 1000DKK. I regnskabet har jeg registreret det som nr,. 8002. Hvor meget af dette kunne være et problem mht. skat og regnskabspraksis, siden kontoudtog fra banken ikke stemmer regnskabsnr. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor står den i bankkonto med faktura 8000 og i dit regnskab som 8002?  Det er næppe et stort problem hvis ellers bankkonto beløb samlet stemmer med dinero og udeståender også gør, men hvorfor er det to fork. numre - har kunden skrevet galt med de 8000 eller du med de 8002. I så fald bare skriv på bilaget hvad der var årsag om du vil have det klart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ud fra dine to indlæg i dag virker det som om du ikke halt har 100 % styr på det at bogfører.  Det bedste ville nok være at du fik en bogholder til forstår bogføringen får dig, så slipper du også for evt. problemer med SKAT hvis du har lavet fejl.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John. 

Jeg har skrevet 8002 på betaling til min leverandør i stedet for 8000. normalt så bruger jeg reference til fakt.nr til min kunde når jeg betaler mine leverandør for at have styr på indtægter -omkostinger på en hurtigt måde. Siden jeg har skiftet regnskabsprogram og starter med at bogføre fra starten af (mit firma er started i år) så vil jeg gerne kunne rette på det hvis muligt. 

Baseret på hvad du siger så kan jeg bogføre nr. 8000 som salg og referere internt 8002 med 8000 for leverandør betaling, ikke sandt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

sagtens ja

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lig en sidste ting John,

Kunne jeg lave den næste fakt. og brug nr. 8001 som ikke er brugt selvom jeg har allerede faktureret op til nr. 8028? eller skal fakturaene laves ved at følge dato?

dvs. kan jeg lave 8028 d. 10.10 og 8001 d. 18.10 og 8029 d. 20.10 f.eks?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bare du fra nu af skal følge den serie du er inde i så næste er 2829 _ de skal følge i kronologisk orden efter dato og gerne uden huller blot

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, hvad så hvis jeg laver en kredit nota på 8000, som får nr. 8001, og en ny fakt. med nr. 8002? Det er samme kunde, beløb, varer, osv. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du må ikke lave kreditnota uden du sender den til kunden og der er en grund - det her holder ikke - går nu bare det at du begrunder - og overvej en bogholder online for du er nok for flyvende og nervøs til det her, og så er en bogholder en superhjælp

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Send mig en mail, så kan vi evt. se på det sammen, gratis. Vi kan gøre det via teamviewer.com, så vi ser din skærm samtidig.

Jeg hjælper iværksættere i gang. bl.a. med regnskab og er blevet beskyldt for at være pædagogisk anlagt. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)