Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

video-streaming og krav til server

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vores firma laver hjemmesider for foreninger, organisationer og virksomheder. Heriblandt er der nogle, som har en del informationsmateriale i form af videoer.

Hvad skal jeg kigge efter, når jeg leder efter en server, hvor videoerne skal ligge. Hvilke krav skal der være til båndbredde, trafikmax, priser osv.

Mvh

Michael Bobjerg

BobjergCom
www.bobjerg.com

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:29

Bemærk at videofilerne kan fylde en hel del hvis de skal forefindes i høj kvalitet.
Et par af de sites vi har liggende fylder rigtig mange gb da de har et par timers video liggende i tre kvaliteter, og trækker naturligvis et par hundrede gb trafik pr måned.

Så du bør satse på hurtige servere, høj båndbredde og en fornuftig trafikaftale. - Jeg ville ikke forvente at de steder der skilter med fri trafik vil acceptere flere hundrede gb trafik pr måned til f.eks. 10 kroner om måneden.

Husk også at der findes mange forskellige måder at håndtere video på online, det kan streames fra en streaming server, eller vises som progressive download, hvilket kræver mindre af serveren. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:14

Vores erfaring med video hosting siger at det ikke er afgørende hvor stor serveren er, så længe den møder nogle få minimumskrav. Derimod er der som Anders siger  stører krav til trafiken, og der kan man ikke give generelle råd, der er vi nødt til at vide lidt mere om den enkelte sag.

Hvis du er ude efter et officielt tilbud skal vi gerne stykke et sammen til dig hvis du skriver lidt om typen af film, webside, målgruppe og forventet årlig vækst. 

Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:05

Jeg har fundet en OK løsning hos tyske internet4ever.de.

God service (på tysk), rimelig hastighed, plads, båndbredde og pris.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)