Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle tanker omkring webshop forberedelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har gennem lang tid gået med diverse tanker omkring webshop.

Jeg går for tiden med en niche inden for en større branche. Branchen er som sådan irrelevant lige for disse spørgsmål jeg har mig.

Men jeg har forsøgt at kontakte diverse leverandører, eller deres danske grossistled. Jeg forklarer jeg er i en indledende undersøgende fase for at finde ud af om der er en reel mulighed, og ønsker at få nogle priser ud af dem på måske bare 5-10 produkter for at kunne sammenligne med hvad jeg så skal sælge dem til og for om jeg så kan være konkurrencedygtig. Jeg har fået nogle grundlæggende oplysninger om hvornår der kommer fragt på, og minimumskøb og hvor hurtig levering osv. Og hvis det bliver aktuelt kan jeg vende tilbage og så vil de oprette mig så jeg kan bestille og se priser osv.

Så er det jeg tænker, er det normalt? Hvordan skal man undersøge om man kan være med på et marked, hvis ikke man kan få oplyst priser før man er startet?

--------------

Så har jeg et andet delspørgsmål. Hvis man ønsker at have eget lager, i starten måske bare i hjemmet, da man vil starte det op i fritiden. Den fremgangsmåde har jeg jo på fornemmelsen mange benytter sig af. Afsendelse af pakker kan man jo gøre i postnord pakkeshops og GLS pakkeshops osv. Det er jo ikke det store problem. Men hvad med at få leveret varer fra ens grossister og man så ikke lige har nogen hjemme? Der må da være mange af den slags webshop der "kæmper" med den udfordring? Hvad er andres erfaringer? Er det bøvlet og få genleveret eller kommer de også til pakkeshops hvor man så kan hente? og hvad hvis det er en halv eller hel palle måske?

Jeg savner egentlig et eller andet lagersted, hvor man lejer sig ind, og så får måske 100 kvm, eller 200 kvm, afhængig af behov, og så er der i dagtimer en fælles varemodtagelse som tager imod varer for en og sætter ind i ens egen varemodtagelse, og så kan man ellers komme døgnet rundt selv og kun tilgå ens egne lokaler selvfølgelig. Hvis i forstår mine tanker.

Har også tænkt hvis man kunne finde et sted hvor der måske var en håndværker i den ene halvdel af bygningen men ikke havde brug for den hele hvor der sidder nogle kontoransatte måske, som kan tage imod og sætte ind, men hvor man ikke som sådan har adgang til hele ens virksomhed eller jeg til deres.

Men hvordan håndterer i andre det med at få leveret varer, hvis ikke man er hjemme og webshoppen kun er deltid/fritid? 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Hvis du overvejer at blive selvstændig er der nogle ting der er nødvendige.

Leverandører, lager, forsendelse osv.

Når du skal starte op, er det en fordel at starte med sit CVR nummer og der efter få nogle leverandører. Så kan du se om du vil bruge dem eller skaffe varer selv fra udlandet eller fabrikken der producerer.

Lager er et valg. Du kan måske dropshippe i starten, altså få andre (leverandøren) til at sende direkte til kunden. Måske skal du bestille varer efterhånden når du sælger noget.

Du kan altid få GLS, PostNord eller andre til at sætte varer af på din adresse. Måske ikke så smart i en lejlighed. Men find en carport hvor du kan hente dine varer hver dag. Eller måske et værksted.

Pakker som du afsender kan leveres på et opsamlingssted, og så tager de sig af resten. Har du mange pakker kan du få dem afhentet i hjemmet af GLS eller andre.

// Lars

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)