Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hoveddomæne - med Ø eller OE?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Frøken Fryd Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er 

Jeg har en lille virksomhed "Frøken Fryd" som består af en rullende vintage café og en webshop. Jeg har både købt domænet www.frøkenfryd.dk og www.froekenfryd.dk . Da jeg startede op, valgte jeg at hoveddomænet skulle være med Ø, og OE viderestiller til denne. Nu er jeg bare kommet rigtig meget i tvivl, og overvejer kraftigt at bytte rundt. 

Ulemperne ved Ø er at jeg ikke kan bruge det på de sociale medier, og af en eller anden grund vil OE ikke viderestille til Ø fra instagram... så jeg skal bruge et link med alle de der underlige tegn... det ser bare ikke særlig godt og troværdigt ud. Håber det giver mening :-)

Ligeledes når man søger på billeder via google så står der også "de der" underlige tegn - det ser bare ikke særlig godt ud!

Hvis jeg gør OE til hoveddomæne, er mine indkommende links til Ø så spildte.... de skal vel pege på den side hvor det hele ligger, for at det nytter noget ifht. SEO? Hvordan er det generelt med SEO - er det nemmere at søgemaskineoptimere en side med OE end Ø?

Hvad ville I gøre? 

Venlige hilsner

Gitte

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Du skal bruge OE 

Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig :)

Besøg Lost in London - Din insiderguide til London

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Frøken Fryd Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-) 

Nu er jeg i tvivl om det er bedst at vælge www.froekenfryd.dk eller froekenfryd.dk i forhold til SEO? 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte:

Tak for svar :-) 

Nu er jeg i tvivl om det er bedst at vælge www.froekenfryd.dk eller froekenfryd.dk i forhold til SEO? 

Det er lige meget, det er op til dig hvad du synes, bare husk 301 redirect fra det du ikke bruger til det du bruger, gælder ogsaa fra domænet med ø til den med oe

Tilmeldt 8. Sep 17
Indlæg ialt: 104
Fra  Social Trading Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ved ikke hvorfor, men for mig har det altid været en øjebæ uden www. først, så ville selv foretrække www.froekenfryd.dk  i stedet for froekenfryd.dk

Lars Ravn

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vælger altid domæner med oe frem for ø, men lader domænet med ø redirecte ind til hoveddomænet med oe. Jeg vælger også altid domænet uden www, da jeg foretrækker den korteste version. Og www. er blot et subdomæne. Begge skal naturligvis virke og redirectes til hoveddomænet. 

Det er dog helt og aldeles ligegyldigt hvad du vælger, bare den ene redirectes til den anden.

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt. også gøre det endnu mere enkelt og vælge FrkFryd.dk. Smile

Som andre også skriver, så husk(!) at få de gamle domæner redirected, hvis du skifter. 

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte:

Tak for svar :-) 

Nu er jeg i tvivl om det er bedst at vælge www.froekenfryd.dk eller froekenfryd.dk i forhold til SEO? 

Som flere skriver gør det ingen forskel SEO mæssigt. Men flere og flere dropper www - stort set alle ved i dag, hvad .dk betyder.

Det ser også ud til, at der er lavet redirect - 301, på alle URL'ere

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Frøken Fryd Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ville jeg også rigtig gerne have brugt, men den er desværre snuppet :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)