Hej.....vi skal ansætte en hjælpetræner til mit barn med handicap. Vi fandt ud af at det er os selv der skal sørge for aflønning og registrering af træneren. Problemet er at vi slet ikke ved hvor vi skal starte fra - skal vi først oprette en "virksomhed" eller skal vi bare kontakte en aflønningsfirma i forhold til aflønning? Skal vi registrere hende nogle steder? Vi ved intet om proceduren. (Pt. - hun skal kun arbejde 5 timer om ugen)
Jeg ville da tro I bare kan gøre det som CPR personer - ganske som med rengøring - aupair osv? Dem der siger I skal stå for det må vel også kunne sige hvordan i så fald - lige som en proff træner i det område sikkert også ved det
Det er ikke en proff træner vi ansætter - det er en studerende. Men ja, vi har en supervisor, men hun har et andet system - og hende skal vi ikke "ansætte". Men tak for svaret. Nu bliver det pinligt - men vi har aldrig gjort det - men hvordan skal gøre det som CPR personer - hvad er proceduren der - hvordan ansætter man en aupair (for tror du har ret at det skal gøres på den samme måde). Jeg vil gerne gøre det rigtig ...