Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuldstændig fucked - IT problemer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Go' aften

Min Lenovo er netop crashed og jeg er helt på spanden. Når jeg starter comp får jeg meddelselsen: 2100: Detection error on HDD0 (Main HDD)    og så kommer jeg ligesom ikke videre.

Nogle der ved hvad det betyder og evt nogle der har mod på noget aftenarbejde i KBH-området? det er virkelig presserende.

PS. Jeg ved intet om IT og taler ikke "IT-sprog".

Bh

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 59
Fra  Unique Code ivs Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved du hvilken model det er og hvilken årgang?

Det ser ud til du ikke er den eneste med det problem. Tilsyneladende er det en velkendt Lenovo fejl som mange oplever. Det er dog lidt forskelligt hvordan andre løser problemet og hvor tit problemet opstår.

Har du fået skiftet nogle dele i computeren på det sidste? F.eks. fået sat ekstra RAM i computeren eller skiftet harddisken?

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en T440s -kørte en hurtig søgning på google og kunne se at mange kæmper med det.

Har ikke skiftet noget som helst.

Det crashede for et par timers tid siddn og nu har jeg pillet batteriet ud og venter bare på at den dør. Måske det hjælper.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søg hjælp her i denne facebook gruppe: https://www.facebook.com/groups/computerhjaelp/?fref=ts

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Er desværre ikke på facebook 😭

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 59
Fra  Unique Code ivs Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

For nogen kan de starte computeren ved at nulstille BIOS:

" acces the Bios, i set default configuration, save and exit .... Windows boot normally !!!"

Hvis du kan komme ind i BIOS (tryk F1 ved opstart) så kan du forsøge at nulstille. Jeg har ikke lige kunne finde nogle gode screenshots som kan guide dig, men som regel er det nogenlunde simpelt (alt er relativt..) at nulstille bios konfiguration. 

For andre er det en hardware fejl på bundkortet som kræver enten at man skifter hele bundkortet eller skiller computeren af ordner den løse forbindelse. Der er endda nogen som kan starte computeren ved at lægge pres på området lige under den højre CTRL tast. Det skulle kunne få den løse forbindelse til midlertidigt at få forbindelse igen.

Uanset hvad så tegner det ikke godt for din computer. Hvis det lykkedes dig at få startet computeren så få kopieret alle dine filer over på et usb stik eller din sky eller hvad du har af muligheder. Det er nok ikke sikkert du får den startet igen lige med det samme.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ellers må jeg se om jeg kan få harddisken over på en anden maskine I guess?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 59
Fra  Unique Code ivs Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil nok være den mest sikre løsning. Få fjernet harddisken og boot fra den via en anden maskine. Med mindre du stadig har garanti på computeren. Hvis du begynder at skille computeren af kan du måske få problemer med garantien. Men du har jo nok ikke tid til at vente et par uger på at få computeren tilbage igen.

Alternativt kan du måske finde en af de her små computer/telefon repair shops som kan hjælpe dig. De kan sikkert hurtigt hive harddisken ud. De kan måske også hjælpe med at få startet en anden computer med din harddisk så du kan få dine data.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må blive løsningen tænker jeg. Prøver en lille cornershop i morgen, hvis det ikke virker by then.

Nu er jeg inde i den der bios config men kan ikke se en "nulstils"-knap )-:

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare formatere den eller nulstil den

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)