Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SPF - hvordan og hvor finder jeg denne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har hårdt brug for hjælp. Er totalt blondine her...

Har fundet ud af at mine emails går i spam. Jeg har en WooCommerce webshop, hvor der også er MailChimps installeret. Den mail jeg lige opdagede som gik i spam var en mail genereret af WooCommerce i forbindelse med oprettelse af en ordre.

Har talt med DanDomain, hvor domænet og Office Exchange 365 ligger. De siger jeg skal få en SPF rate Record, og denne skulle jeg få af det firma, som har lavet webshoppen for mig. Hvis jeg kunne få dem til at generere den, så ville de hjælpe med at sætte det ind. Så langt så godt..

Dem der har lavet webshoppen aner dog tilsyneladende ikke noget om det! Jeg er ikke særlig stærk indenfor alt det tekniske, så er der nogen som kan hjælpe og fortælle - letforståeligt - hvad jeg skal gøre. Har forsøgt at læse lidt om det, men det er sort snak synes jeg..

Vil virkelig sætte stor pris på hjælp. På forhånd mange tak.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have sat SPF, DMARC og eventuelt DKIM records op, gøres begge under DNS kontrolpanelet. Med SPF og DMARC behøver du ikke generere noget, kun lave selve DNS-recorden som følgende:

SPF: udskift serverip med ip adressen på din server

TXT @ v=spf1 mx a ip4:serverip ~all

DMARC:

TXT _dmarc v=DMARC1; p=none

Tilmeldt 15. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders 

Tak for hurtigt svar.

I C-Panel som jeg har adgang til er der noget der hedder Serveroplysninger og Delt IP adresse. Kan det mon være denne, som skal sættes ind istedet for TXT @ v=spf1 mx a ip4:serverip ~all

Skal jeg sætte denne kode: TXT _dmarc v=DMARC1; p=none, som du har skrevet ind under DMARC.

Beklager at jeg ikke forstår, men jeg er virkelig ret lost indenfor dette tekniske sprog.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

IP'en kan også findes et sted i Cpanelet, men kan ikke lige huske hvor. Men det står et sted ude i højre side.. Ellers brug den her side: http://get-site-ip.com/

Du skal måske også lige lære lidt om DNS records. Men basalt, så har du brug for Type, Hostnavn, Værdi. Kan godt være kontrolpanelet i Cpanel er lidt forskelligt end på kontrolpanelet på mine cloud servere..

Eksempler på typer: A, MX, CNAME, TXT m.fl.

Hostnavn: @ = betyder dit hostnavn (fx mitdomæne.dk)

Værdi: Ingen kommentar..

Så fx hvis du skulle tilføje SPF-recorden, så er det som følgende:

TYPE = TXT

HOSTNAVN = @ eller mitdomæne.dk

VÆRDIEN = v=spf1 mx a ip4:serverip ~all

Det kan muligvis være at der skal sættes " rundt om værdien, men er ikke sikker på om man skal det i Cpanel DNS kontrolpanelet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Apr 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er altså ikke blevet særligt god vejledt af Dandomain i dette tilfælde.
Det er lidt mere komplekst end som så at lave en retvisende SPF record.

Ud over ipadressen der anvendes fra Woocommerce skal den også indeholde de ipadresser som Dandomain anvender på din Exchange løsning, uden dem risikerer du at de "håndskrevne" emails du sender ryger i spam mappen, de vil ihvertfald blive markeret som temmelig suspekte hos f.eks Google.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Apr 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige undersøgt lidt, hvis ellers Dandomain kan DKIM signe dine exchange emails, så burde det være muligt at strikke en løsning sammen som leverer topkvalitets email, med fuld DKIM, SPF & rigtig DMARC konfiguration.

Tilmeldt 15. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik. 

Tak for tilbagemeldingen. Jeg må tage en snak med dem igen på mandag For det er godt nok frustrerende det her.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Apr 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Sig til hvis din leverandør ikke kan hjælpe, så kan det være jeg kan.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)