Har hårdt brug for hjælp. Er totalt blondine her... Har fundet ud af at mine emails går i spam. Jeg har en WooCommerce webshop, hvor der også er MailChimps installeret. Den mail jeg lige opdagede som gik i spam var en mail genereret af WooCommerce i forbindelse med oprettelse af en ordre. Har talt med DanDomain, hvor domænet og Office Exchange 365 ligger. De siger jeg skal få en SPF rate Record, og denne skulle jeg få af det firma, som har lavet webshoppen for mig. Hvis jeg kunne få dem til at generere den, så ville de hjælpe med at sætte det ind. Så langt så godt.. Dem der har lavet webshoppen aner dog tilsyneladende ikke noget om det! Jeg er ikke særlig stærk indenfor alt det tekniske, så er der nogen som kan hjælpe og fortælle - letforståeligt - hvad jeg skal gøre. Har forsøgt at læse lidt om det, men det er sort snak synes jeg.. Vil virkelig sætte stor pris på hjælp. På forhånd mange tak. |
Du skal have sat SPF, DMARC og eventuelt DKIM records op, gøres begge under DNS kontrolpanelet. Med SPF og DMARC behøver du ikke generere noget, kun lave selve DNS-recorden som følgende:
SPF: udskift serverip med ip adressen på din server
TXT @ v=spf1 mx a ip4:serverip ~all
DMARC:
TXT _dmarc v=DMARC1; p=none