Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjek RKI med NemID

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Er der nogen som ved hvor man skal henvende sig, hvis man skal have tilladelse til at kunne tjekke om en person er registreret i RKI med NemID?

På forhånd tak

Anders Mikkelsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Aug 17
Skrevet kl. 23:28

Hej John

Lige efter jeg oprettede indlægget tænkte jeg der var andre som havde gjort det samme og kunne se at du har svaret andre :-) Men tak for svar. Ved du om der er andre udbydere. Experian´s løsning ser ret omfattende ud, har kun brug for at kunne tjekke om en bruger er i RKI når de opretter sig og ikke andet.

Venlig hilsen

Anders Mikkelsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

det mener jeg ikke det er jo dem som ejer RKI 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:12

Ja, det er Experian, som ejer det. Jeg kender ikke til, at de mht funktioner vedrørende opslag udliciterer til andre.

andersmi:
har kun brug for at kunne tjekke om en bruger er i RKI når de opretter sig
Hvad mener du helt præcist? Vil du have en 'agent', som notificerer dig, hvis en person bliver registreret?

Tilmeldt 2. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:31

Nu du nævner nemid læser jeg det som om du ikke helt er klar over at rki IKKE er et offentligt register men et privat firma produkt

Derfor RKI har INTET med nemid at gøre , udover at du som privat person kan logge på rki / experian med nemid og se din gen status, men menid er udelukkende brugt som validering af din person

Nu kommer det an på om det er en privat person eller en virksomhed du ønkser at få en kredit vurdering af, ved private er der i danmark kun experian samt muligvis handelsstandens (det er jeg dog lidt i tivl om), ved virksomheder er der flere der tilbyder kredit vurderinger udfra regnskaber etc

Rent praktisk kan det uanset om det er privat eller virksomhed på groft sagt 2 måder at gøre det på:

1 du køber dig adgang og slår op manuelt (læs login ind i deres system og slå kunde/virksomhed op)

2 Du køber dig adgang via API og kan implementere det i dit eget system (dette kræver at du har  din programmør med ind over)

Tilmeldt 14. Aug 17
Skrevet kl. 08:08

Ja troede faktisk at RKI var offentligt og det var igennem NemID man fik RKI oplysningerne, men man bruger selvfølgelig bare NemID til at identificerere brugeren herefter kan man få oplysningerne fra Experian.

Jeg får brug for APIen da jeg ville være ked af selv at skulle slå alle brugere op :-) Jeg er heldigvis selv udvikler, så er ved at sætte mig ind i hvor og hvad jeg skal gøre for at kunne lave mit firma/system.

Ved du hvor jeg kan kontakte handelsstanden, hvis jeg skal forhøre mig nærmere?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)