Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt child theme i wordpress

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 20
Fra  www.wonderliving.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Har på nuværende tidspunkt et One-click child theme plugin, som ikke er blevet opdateret i mere end to år.
Jeg vil derfor gerne finde et andet child theme plugin og høre om man kan "flytte" det nuværende child theme over i et nyt.

Har i nogen erfaringer med dette?

Med venlig hilsen
Mads Uhrenfeldt

Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 20
Fra  Intrace Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Jeg er lidt nysgerrig på hvad du mener med One-click child theme plugin?

Er selv relativ ny indenfor wordpress child theme, men har efterhånden lavet en del custom kode i mit child theme. Troede sådan set bare det er stedet hvor du har din egen funktionalitet / styling, som ikke går ind og ødelægger det oprindelige theme, mens du stadig kan opdatere det theme.

Derfor ser jeg ikke nogen grund til at have et plugin til dette?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 20
Fra  www.wonderliving.dk Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Mener at: Da jeg lavede hjemmesiden downloadede jeg det plugin (One-click-childtheme) så hele opsætning af childthemet blev sat op korrekt. Men det plugin har ikke været opdateret i to år nu og ved ikke om det stadig er nødvendigt at have stadig for at evt. ændringer stadig bliver rettet i child-themet.. så ville høre om jeg skal erstatte det med et andet plugin eller om det stadig er nødvendigt at have. 

Håber det giver mening :) 

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Themes (temaer) og plugins er to helt forskellige ting i Wordpress.

Hvis det du mener med at du har et "one-click child theme plugin" er, at du har brugt et plugin til at genere dit child-theme ud fra dit parent-theme, så er det formentlig ikke noget problem at dette plugin ikke er blevet opdateret i 2 år.

Normalt bruger man et child-theme plugin til at oprette sit child-theme, og herefter sletter man det igen da man ikke længere har brug for selve pluginnet.

Pluginnet opretter en mappe til dit child-theme på dit webhotel og om du sletter child-theme pluginnet eller ej så bør din child theme temamappe stadig blive liggende.

Hvis vi tager udgangspunkt i din side soevnkoncept.dk kan jeg se at du bruger temaet "Milano" som hovedtema og herefter (via child-theme pluginnet) har oprettet et child-theme til Milano ved navn "Milano Child".

Så længe at du sørger for at holde sidens hovedtema (forældretema) "Milano" opdateret, så behøver du som sådan ikke spekulere på om dit child-theme plugin er opdateret eller ej. Jeg er 99% sikker på at du for såvidt bare kan slette det plugin, og installere det igen en anden dag hvis du får brug for at oprette et nyt child-theme og ikke ønsker at gøre det manuelt.

Mvh. Lars

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 20
Fra  www.wonderliving.dk Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars!

MANGE TAK for svaret.

Fortsat god aften.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)