Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slår den nye Persondataforordning fra EU iværksætterne ihjel?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser med bekymring omkring den nye persondataforordning fra EU, der angiveligt i skrivende stund, i hele sin ordlyd, skulle være over 11.000 sider lang.

Større virksomheders ressourcer bliver allerede nu allokeret til at prøve at forstå, hvordan man skal tolke alle disse nye EU krav.

Og store ressourcer bliver anvendt på at søge at få virksomheden i compliance med de nye krav - for lever man ikke op til dem vanker der store bøder.
Alt er i dag digitalt, og de fleste Aminoer har en digital virksomhed - online marketing, hjemmesider, annoncering, webshop. mm.

Som jeg ser det, er cookiepolitikken som en ridse i lakken i forhold til det der kommer til at ramme os alle om kort tid.

Spørgsmålet er: Skal de danske iværksættere ophøre med at eksistere efter 1. maj 2018?

Eller er der noget jeg har overset?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 23:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Christian iMARKETING:

Spørgsmålet er: Skal de danske iværksættere ophøre med at eksistere efter 1. maj 2018?

Nej, selvfølgelig skal danske og udenlandske virksættere ikke ophøre med at eksistere efter d. 25 maj 2018 :-)

Jeg kan ikke se hvorfor danske iværksættere skulle være mere ramt end udenlandske virksomheder, men anyway.

I bund og grund går loven ud på at beskytte persondata og der stilles en række krav som egentligt ikke er så svære at opnå hvis bare man tænker sig en smule om.

- Du skal så vidt muligt ikke gemme data såfremt du ikke har brug for det

- Du skal sikre at det data du gemmer er gemt sikkert, så lidt folk som overhovedet muligt skal have adgang til dataen

- Når du ikke skal bruge dataen mere, så fjern det

- Beskriv på din hjemmeside hvad data der indsamles, hvordan det indsamles, hvorfor det indsamles, hvad dataen bruges til, hvem der har adgang, hvornår det slettes, hvordan data er beskyttet og hvor data er gemt

- Du skal sikre at hvis du sender data til 3-part, skal denne virksomhed også leve op til lovgivningen, hvis du sender data til en 3-part, og de ikke lever op til loven, så er det dig som virksomhed der gør noget ulovligt.

- Såfremt du har et data breach skal du rapportere det indenfor 72 timer.

Så jo mindre data du har, jo bedre :-) Og overvej for alt data du nuværende indsamler om du faktisk har brug for det, såfremt du ikke har, stop med at indsamle det.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 09:32

Lucas - Hosting4Real:

Christian iMARKETING:

Nej, selvfølgelig skal danske og udenlandske virksættere ikke ophøre med at eksistere efter d. 25 maj 2018 :-)

Jeg kan ikke se hvorfor danske iværksættere skulle være mere ramt end udenlandske virksomheder, men anyway.

I bund og grund går loven ud på at beskytte persondata og der stilles en række krav som egentligt ikke er så svære at opnå hvis bare man tænker sig en smule om.

- Du skal så vidt muligt ikke gemme data såfremt du ikke har brug for det

- Du skal sikre at det data du gemmer er gemt sikkert, så lidt folk som overhovedet muligt skal have adgang til dataen

- Når du ikke skal bruge dataen mere, så fjern det

- Beskriv på din hjemmeside hvad data der indsamles, hvordan det indsamles, hvorfor det indsamles, hvad dataen bruges til, hvem der har adgang, hvornår det slettes, hvordan data er beskyttet og hvor data er gemt

- Du skal sikre at hvis du sender data til 3-part, skal denne virksomhed også leve op til lovgivningen, hvis du sender data til en 3-part, og de ikke lever op til loven, så er det dig som virksomhed der gør noget ulovligt.

- Såfremt du har et data breach skal du rapportere det indenfor 72 timer.

Så jo mindre data du har, jo bedre :-) Og overvej for alt data du nuværende indsamler om du faktisk har brug for det, såfremt du ikke har, stop med at indsamle det.

Sådan Lucas.

11.000 sider kogt ned til mindre et et A4-ark, så alle kan forstå det.
Yes

Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 24
Fra  Flexicu Skrevet kl. 10:31

Ja det er godt nok stærkt! Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46

Lucas - Hosting4Real:

Christian iMARKETING:

Super kogt ned - og ja det er naturligvis slet ikke noget der lukker onlinehandel - guder må vide hvor den ide er kommet fra Big Smile Vil godt væde på at online handel i DK og EU og verden forsætter med at vokse og slet ikke får problemer her, hvis ellers ejerne gider sætte sig ind i de meget simple regler du så godt koger ned Lucas. Jeg har selv søgt at forklare reglerne mere kompliceret her Stick out tongue https://johnhannover.blogspot.dk/2017/09/persondata-persondata-forordningen-om.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)