Har lige et juridisk spørgsmål: Jeg har været på besøg ved en kunde, der har parkeringspladser sammen med en boligblok. Ved indkørslen er anført at den overvåges af xxXX. Ved ankomst kunne jeg se, at der var skilte med en anden farve med pladsnummer og anført kontrolfirmaets navn. Jeg ringede til kunden og spurgte, hvor jeg måtte holde. "Ved de skilte der ikke er blå". Fint. Jeg parkerede og gik til møde. Jeg kørte videre og da jeg kom hjem opdagede jeg en kontrolafgift under den ene vinduesvisker. Jeg gjorde straks indsigelser, da jeg jo var lidt foran, tog billeder af skilte med "Denne plads overvåges af xxXX, samt de blå skilte med kontrolfirmaets navn og de med den anden farve, som jeg valgte en plads ved. Gjorde indsigelse, men kontrolfirmaet fastholder afgiften. Jeg har ved efterfølgende besøg noteret, at INGEN, der parkerer på de pladser med andet farve skilt, har placeret tilladelse i forruden. Skal jeg bare klappe hælene sammen og sige okay, det besøg kostede kr. xxx,xx, mens de ansatte kan parkere frit? |
Det er jo ikke de ansatte der er skyld i at du får en parkeringsbøde.
Men dårlig stil at sige at du kan holde der, hvis det ikke passer.
Men i sidste ende er der jo kun dig til at betale for bøden. Så jeg håber ikke det var dig der gav kage ved mødet. Er det et ordentligt firma, kommer du med en sidebemærkning om bøden næste gang, og så får du den nok refunderet.
Men ja, du skal nok klappe hælene sammen og finde muldvarpen frem.