Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativ renter i Sydbank

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Min bank (Sydbank) har meddelt at de fremover vil opkræve negativ rente på mit indestående i banken.

Jeg er så begyndt at kigge mig om efter en "reserve" bank.
Men dem jeg lige kan finde (Ikano, Santandar, Basisbank) som rent faktisk vil give lidt rente på indestående - kan ikke oprette til erhverv.


Kender I til banker som opretter til erhverv - giver lidt renter - uden binding ?


Mvh
Claus Rasmussen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke umiddelbart men de fleste tager først den negative rente ved over xx (ofte 100.000 kr) og så kan man ofte undgå den hvis man vil binde pengene, ofte så kort som 3 mdr - men godt med på du ikke gerne vil binde - hvis ikke den helt kan forhandles bort, men omvendt - banken betaler jo selv for at have pengene, så ikke så mystisk, og den gode del er jo, at lægger du negativ rente sammen med meget lav inflation - så er det langt bedre end da du fik 2% for indestående og inflationen var 6% Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken slags virksomhed driver du?

Vi har en enkeltmandsvirksomhed og har op til flere  konti i forskellige pengeinstitutter som vi har oprettet som "privat konto" (altså ikke erhverv).

De bliver kun brugt til firmaets penge (VSO) og revisoren har ingen problemer med det overhovedet.

Pt. har vi en højrentekonto hos Santander, men den er jo så spærret i et vist antal måneder/år før vi kan hæve pengene ud igen uden dekort.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Efterhåden er de fleste banker begyndt at tage negative rente over et vist indstående,  mener Nykredit bank tager negative rente fra 3.000.000 DKK.

Har du mange penge stående som du ikke lige star og skal bruge, kunne f.eks flexfunding måske være en god mulighed.

https://www.flexfunding.com/langiver/

Hilsen

Ravn

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Alt efter beløbsstørrelse og tidshorisont, så er der flere pensionsselskaber der er åbne for indskud på fx. garantiprodukter. De garantere omkring 3 % i rente i indeværende år, men der en pæn dekort ved udbetaling, så det skal være en langsigtet binding. 

Morten

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Tilmeldt 5. Jan 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Aps og Holding - så løsningen med "privat konto" er no go.
Jeg har spurgt banken om løsningen så ikke kunne værre at lave et eller flere IVS 
og så dele pengene ud der. Det kunne man godt.

Men ser mig lige om efter en anden løsning :-)


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tvmania:

Jeg har Aps og Holding - så løsningen med "privat konto" er no go.
Jeg har spurgt banken om løsningen så ikke kunne værre at lave et eller flere IVS 
og så dele pengene ud der. Det kunne man godt.

Men ser mig lige om efter en anden løsning :-)


ja det skal jo være en voldsom negativ rente før det gav mening at lave nyt selskab som jo alene i lovpligtig arbejdsskade let koster 1500 kr og mon ikke banken så vil have gebyr per konto :) 

Overvej den med at binde penge i bare 3 mdr hvis så store beløb. Selv en halv mille koster i negativ rente - som normalt er 0,5% jo 2.500 minus skat så når inflation så er så lav, er det jo til at leve med :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk bank tager minus rente hvis du har over 2mio

Tilmeldt 9. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Arbejdernes Landsbank kræver ikke negative renter: https://www.al-bank.dk/erhverv/
De har heller ikke nogen grådige aktionærer, så en helt anderledes bank.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AL er som en udmærket bank men der er ikke noget galt med aktionærer og med negative renter, da banken jo faktisk betaler nationalbanken en rente som koster den penge. Det må så betales af kunderne på andet vis -

Hvis ikke banken selv betalte nationalbanken for at have vores penge, så ville jeg synes det var lidt grådigt at beregne negativ rente, men at dække en omkostning man har som virksomhed synes jeg ikke man kan kalde grådigt faktisk

Sjovt at iværksættere mener at en forretning for aktionærer på langt ¨under 10% set over f.eks sidste 10 år er grim kapitalisme. Jeg kan godt forstå man vil spare negativ rente hvis man let kan - men går ind for virksomheder tjener penge :) 

Er det store summer kan et skift da komme på tale (eller binding)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)