Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor stor værdi er der i Google Adwords.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Sofia
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 71
Fra  foxylex.dk Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står overfor at skulle i gang med noget markedsføring. Selvfølgelig har jeg overvejet Google Adwords

Personligt scroller jeg forbi de betalte annoncer, mest af alt fordi jeg flere gange er kommet til ikke relevante sider. 
Er jeg den eneste der har det sådan? Eller er der god værdi i at oprette annoncer på google, hvis de vel og mærke er lavet rigtigt og har relevans for det brugte søgeord? Smile

MVH. 

Kasper 

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 65
Fra  Morningscore ApS Morningtrain ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tror at vi scroller forbi, men statistisk kan det næsten ikke være korrekt.

På flere søgeord opnår vi CTR (klikrate) på 10-20% og højere på en enkelt annonce i toppen. Det er en virkelig stor procentdel.

Jo mere specifikt, desto bedre klikrater er klart vores erfaring.

Fra Sofia
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 71
Fra  foxylex.dk Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! 

Fra København
Tilmeldt 29. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du finder 'terms' der er relevante for din virksomhed, og de ikke er for dyre, vil jeg sige go for it. Det giver dig i det mindste en tilstedeværelse og eksponering for dit mærke.

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis det kan betale sig for dig er det en god ide. Hvis ikke, så er det en dårlig ide. Big Smile

  1. Opsæt korrekt tracking så du kan se om du får nok ud af det. 1 kr. ind skal give 2-3 kr. ud
  2. Få professionelle til at sætte det op og vedligeholde (beregn også udgifter til dem med i regnskabet om at det kan betale sig)
  3. Gå all in eller lad helt være (halvhjertede forsøg betaler sig sjældent). Brug mindst 5000 kr. på det pr. måned og giv en konsulent mindst 5 timer i opstart og derefter mindst 2 timer pr, måned.
  4. Gør det ikke selv, med mindre du er Adwords ekspert.
  5. Hav i tankerne at de første måneder (måske det første halve år giver underskud).

Min erfaring er at hvis du gør ovenstående, så har du en god chance for at gøre det til en rentabel trafikkilde på sigt. Nogle brancher er svære. Andre er lettere. 

Jeg er på ingen måde Adwords ekspert, men ovenstående er baseret på egne erfaringer dengang jeg var webshopejer, hvor jeg selv prøvede først og derefter fik en konsulent til at overtage. Jeg solgte dog webshoppen før jeg fik succes med Adwords. Men jeg er sikker på at hvis du tager det lange professionelle og seje træk, så kan du stadig tjene penge på det i de fleste brancher.

Du bør nok finde alternativer, hvis du synes ovenstående er for stor en risiko eller for dyrt. Smile

Men det kan også være at der findes webshopejere derude, der har succes med at gøre det selv eller på anden vis. Det kunne være spændende at høre fra nogle af det i denne tråd eller måske en professionel Adwords konsulent eller 2.

Fra Sofia
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 71
Fra  foxylex.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik. 

TAK! For den super gode respons. Det giver stof til eftertanke, og der skal helt sikkert vurderes om dette kan betale sig. 

Vi befinder os på et marked, hvor der ikke er specielt mange konkurrenter i Danmark. 
Ingen andre på markedet benytter sig af annoncering på google, og de annoncer der er, er ikke relevante i forhold til søgeordet. 

Derfor tror jeg også, at vi skal ud og have fat i nogle Adwords eksperter til at sætte det op samt vedligholde dette. 
Nu snakker du om alternativer til Adwords, hvis dette bliver for dyrt. Vil du ikke uddybe hvad du mener med disse alternativer? Det kunne jo være at man skulle prøve der først. Smile

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Selv tak. Smile

Alternativer kunne f.eks. være:

  1. Facebook annoncering
  2. Bing Ads
  3. SEO
  4. Content marketing
  5. Influencer marketing
  6. Email marketing
  7. Affiliate marketing
  8. med flere

En af de mest sikre ting at investere i er produktion af godt indhold (SEO og content marketing). Men i en succesfuld e-shop er der sjældent en ting der kan stå alene. Dem der tjener penge mestrer alle (eller de fleste) marketing discipliner. Når det er sagt, så skal man jo også starte et sted. Smile

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 29
Fra  AdNudging.com ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun give Henrik Andersen ret.

Humlen ligger i at få styr på sin tracking, prøve forskellige kanaler af via et ordentligt og professionelt forsøg (læs: indhent eksperthjælp) og fokuser efterfølgende på de kanaler, der giver mest ROI.

Så let er online markedsføring :)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik har ret i at det skal gøres ordentligt, men det behøver altså ikke at koste så meget. De første 600,- kr. er gratis (Googles lille gave) og det giver allerede plads til et lille forsøg. Start stille og roligt ud og se hvad der kan betale sig. Har du mange varer, kan du jo starte med nogle varer du allerede tjener godt på. Så er der plads til lidt forsøg.

Der er så meget information på nettet at det burde kunne lade sig gøre at starte stille og roligt, måske med lidt hjælp fra en professionel i starten. Du kan få meget hjælp for 5 timers opstart.

Du sætter jo selv dit budget, så hvis du vil bruge 5000 om måneden er det fint, men ikke nødvendigt fra starten. Kører du for hårdt ud med det samme kan du risikere at miste mange penge på forkerte søgeord og dårligt opsat arbejde.

Fra Sofia
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 71
Fra  foxylex.dk Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rigtigt glad for alle jeres kommentarer. 
Tak for hjælpen! 

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)