Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab med to+ webshops?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være, at dette virker som et meget enkelt spørgsmål, og det er det i realiteten også: 

Jeg driver i forvejen en webshop, og jeg har nu fundet det her produkt, som jeg gerne vil sælge. Desværre passer det på ingen måde ind i min nuværende webshop, hvorfor jeg tænker, at jeg vil lave en nicheshop til dette produkt. Altså en webshop med kun den ene produkt. 

Må jeg fakturere fra min "hovedwebshop", til dem der køber på den anden side? Altså tage den del med i regnskabet, eller skal det være særskilt? 

Det er en enkeltmandsvirksomhed

Så for lige at skære det ud: 

Virksomheden fakturerer for køb både på webshop A og webshop B, og derfor kører regnskabet sammen. Er der noget galt i det? 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ det er der ikke du må gerne køre dem sammen.

Men for at se hvilken del af firmaet der tjener pengene, synes jeg du skulle køre den nye del i sit eget regnskab men med samme cvr,nr.

Ved årsafslutning slår du dem men med adskilte noter.

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden skal have faktura fra det firma, som sælger. Hvis der købes fra WebshopB, skal der står WebshopB på ordrer, fakturaer mv. Du kan dog sagtens anvende samme CVR-nummer, så du internt kører det hele sammen - men udadtil synes jeg, at de to ting skal adskilt.

Du kan dog sagtens registrere flere navne til det samme CVR-nummer. Det hedder Bi-navne.

Der er heller ikke noget galt for, at du kører det ind i samme regnskab. Det skal du jo alligevel i den sidste ende.

Som skrevet kan det være en god idé at holde tallene fra de 2 shop adskilte. Enten via forskellige kontonumre eller dimensioner. På den måde har du overblik over dine tal pr. shop.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene :) 

Så vil jeg straks gå i gang med min lille niecheshop. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)