Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop platform med muligheder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen - lidt lang besked, undskyld :-)

Jeg har indtil videre valgt wordpress som platform til min kommende webshop men, er nu blevet meget usikker på om det er den rigtige. Så jeg tænkte at jeg ville spørger jer om jeres meninger :-)

Det skal være nemt og så lidt kodning som muligt. Wordpress bekymre lidt omkring kodning og er bange for at jeg vil bøvle med en masse.

Jeg vil komme til at sælge online kurser, som kunderne skal have mulighed for at se på min webshop. Altså ingen downloads. Et kursus har ca. 7 videoer.


Så kunderne skal have mulighed for at logge ind og se de kurser de har købt.

Udover kurser, så sælger jeg også PDF'er og pakker med PDF'er (f.eks. 5 PDF'er i en produkt)
Samt personlig hjælp til det jeg tilbyder.



Det skal være sådan at det er som sagt, nemt, for mig at sætte nye produkter ind og oprette nye sider. Det skal også være nemt ang. betaling med kort.


Jeg vil lige nævne at det hele er digital downloads, udover kurserne og det hele er 100% dansk.

Hvad ellers jeg gerne vil have...
måske en live-chat - dog det er ikke noget jeg helt behøver.
Automatisk faktura sending - altså lige efter købet af produkter - meget, meget, meget gerne!
One-page checkout - eller så få klik som muligt for kunderne.
Mulighed for rabatkoder - meget gerne.
Mulighed for "køb det her og få 100 kr rabat ved det her" - meget gerne.
Nyhedsbreve
En god søge-funktion
Og igen...betaling med kort.


Jeg vil selvfølgelig have det så billigt som muligt, men har ikke noget imod at betale en pris, hvis jeg kan få næsten det hele. Det skal helst forgå at jeg betaler om måneden i starten, da jeg ikke har så mange penge at gøre op med. Jeg tænker ikke mere end 400 kr om måneden. Gerne mindre. Ja, jeg har ikke flere penge til det lige nu. Så håber det er nok.

Tak - Kristina :-)

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I fremtiden vil jeg også sælge e-bøger som jeg selv har skrevet - ville bare lige nævne det :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk nu at der bliver spurgt om jeres meninger - ikke tilbud. Kommer der tilbud bliver trådstarter henvist til Amino Freelancer.

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg spørger kun om meninger her og gerne råd - intet andet :-)


Jeg vil lige nævne at jeg kigger lidt på easyme.

Har skrevet lidt med en der inde fra og indtil videre ser det lovende ud - hvis der er andre som bruger easyme, så endelig giv mig jeres meninger :-)

Det virker nemt og overskueligt, så der er et plus!

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige til dit formål vil en WordPress webshop være en fornuftig løsning, men det optimale vil være nogle plugins, så kunderne kan se videoerne på din side, og de skal kun vises, når kunden køber. Især fordi du skriver ingen downloads.

WooCommerce (Wordpress webshop) har lavet deres eget kursus modul, som hedder Sensei. Det koster 129$. Ved hjælp af det skal kunderne købe dit indhold, inden de kan benytte kurset. Dog kan de godt se, hvad kurset indeholder, så de får lyst til at købe det. I dit tilfælde skal du blot bruge det plugin, og så kan du gøre det, som du ønsker.

Jeg har selv sat en kursusside op med det, og det fungerer virkelig godt. Det kan være lidt svært at finde nogle gode temaer, som er skræddersyet til det. Det skyldes, at WooCommerce lover, at det virker til alle deres temaer. Det gør det som sådan også, da det er et plugin, men alligevel ser det pænere ud, hvis designeren har tænkt på Sensei, da temaet blev lavet.

Kristina:
måske en live-chat - dog det er ikke noget jeg helt behøver.

Her ville jeg bruge Zendesk. De har en gratis chat, og det er let at integrere på en wordpress side.

Kristina:
One-page checkout - eller så få klik som muligt for kunderne.

Du kan gå ind på Woocommerce hjemmeside. Der kan du se en demo for, hvordan deres checkout fungerer. Samme side som linket til Sensei.

Kristina:
Mulighed for rabatkoder - meget gerne.

Det er der mulighed for med WooCommerce.

Kristina:
Mulighed for "køb det her og få 100 kr rabat ved det her" - meget gerne.

Burde der også være mulighed for med WooCommerce.

Kristina:
Nyhedsbreve

Her benytter du blot en udbyder som f.eks. Mailchimp. De integrerer med alle platforme.

Kristina:
Og igen...betaling med kort.

Da du kun sælger til det danske marked, ville jeg lave en aftale med ePay. Så kan du også modtage MobilePay, hvis du ønsker det.

Hvis du vælger WooCommerce (WordPress webshop) løsningen, så er stort set det hele et engangsbeløb. Dvs. sensei og tema. Du skal betale for hosting og dit domæne. I starten ville du dog kunne starte hos et hostingfirma som UnoEuro, som koster 300-400 kr. per år. Du kan tjekke den rigtige pris på deres hjemmeside.

Alternativ kan du overveje en platform som Simplero. Ideen er her, at det er let at lave medlemssite, så det er ikke sikkert, at det helt er det, som du leder efter. Jeg ved ikke så meget om dem, da jeg ikke selv har brugt dem. Men jeg ved, at mange er glade for dem. Så du kan da i hvert fald tjekke det ud.

Bare sig til hvis jeg skal uddybe noget af det.

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for din gode forklaring af muligheder i Wordpress :-)

Men, er lidt bange for at det hele bliver så dyrt for mig i sidste ende med alle de plugins, som er meget fint...men kan være lidt for dyrt for mig. Især i starten her. 
For 129$ er utrolig mange penge for mig lige nu.

Har blogget i min tid og der brugte jeg Wordpress, som den er rigtig fint til, men tror bare ikke det er den rigtige platform for mig til min webshop.

Kigger lige nu på Easyme.dk og det virker meget nemt og enkelt. Indtil videre kan de gøre det jeg har tænkt på og det koster ikke ekstra.

Det eneste lige der er som er lidt svært, er at der er ikke mange muligheder for at lave et design som er helt sin egen. Man skal være god til at bruge deres funktioner til det rigtig. Men, nu har jeg kun arbejdet lidt med det her i dag og er sikker på jeg lærer det efterhånden.

Tror lige nu, det er den platform der virker bedst til mig, men vil lige se på det lidt mere.

Har kigget på Simplero, men prismæssigt kom jeg hurtig fra det igen og valgte ikke at kigge på det, da det ikke vil være muligt for mig at bruge den alligevel.

Tak for dit svar, men jeg tror bare ikke Wordpress er for mig...ikke til min webshop :-)

Tilmeldt 11. Dec 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress + Woocommerce er uden tvilv din løsning! Særligt i forhold til salg af digitale varer som ebøger, er Woocommerce rigtig godt til.

Woocommerce er, ligesom Wordpress CMS selv, utroligt universelt og kan skaleres ud over din vildeste fantasi - endda uden at det skal koste en formue (uden at definere hvad det er).

Den globale videnbase indenfor Wordpress og Woocommerce er endvidere så stor, at der vil være hjælp at hente mange steder,  på alle tidspunkter af døgnet.

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har selvfølgelig ret at der er tons af muligheder med wordpress. Så mange er det kan virke lidt overskueligt. Især når det en webshop man skal starte op.

Man kan hente hjælp, ja...mange steder. Men bare den platform kan det jeg ønsker, nemt og enkelt, så har jeg ikke brug for så meget hjælp.

Jeg vil ikke bruge måneder på at finde hjælp til de ting jeg ønsker og få det til at fungere.

Det skal som sagt, være nemt og det er Wordpress...for nogen, bare ikke for mig.

Jeg vil hellere have en platform som er mere enkelt og måske ikke har tons af muligheder, men bare de muligheder jeg har brug for.

Den eneste mulighed jeg mangler lidt mere svar på ang. EasyMe, det er at sælge e-bøger. Men, det er heldigvis ikke det vigtigste og der er mange muligheder for at sælge e-bøger andre steder på nettet og det er hellere ikke nu det sker :-)

Der er mange videoer inde på EasyMe hvor en forklarer hvordan man gøre de forskellige ting på, så det er bare i toppen.

Jeg er stadig ikke 100% på EasyMe, men indtil videre har jeg set mange positive ting.

Tak for dit svar, men jeg tror bare ikke Wordpress er den rette platform til min webshop :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 40
Fra  Performance-Parts.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også sige at WooCommerce vil være et godt valg.

Med venlig hilsen,

Mads Jensen - www.Performance-Parts.dk

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads :)

Kan se at der er mange der anbefaler det, men jeg mener helt sikkert at det er for meget for mig. Alt for mange muligheder. Jeg vil hellere have en enkel og nem platform som tilbyder det jeg ønsker. Jeg kender Wordpress godt bare ikke WooCommerce.

Det jeg har brug for og mere til har jeg fundet ved easyme.dk

Er i kontakt med dem og har valgt dem, som min platform. Mener 100% at de er bedre egnet til min webshop. 

Hvis det var en blog jeg skulle starte, så havde jeg valgt Wordpress, men det er det ikke. Så derfor har jeg valgt EasyMe. 

I har ret, det er nok et godt valg at tage Wordpress + WooCommerce, men jeg synes bare at der er for mange muligheder. Man kan lave stort set alt med Wordpress, men jeg ønsker bare et sted at sælge online kurser, PDF'er og personlig hjælp. Jeg vil ikke downloade 30 plugins for at få de muligheder (ja, det er nok ikke så mange, men i ved hvad jeg mener). Ikke når jeg har de muligheder i easyme, som er nemt at komme til uden at installere noget.

Jeg vil hellere give en sjat penge til EasyMe, når min webshop kommer rigtig op og kører og have det nemt. Nu kører jeg på deres gratis "pakke," indtil det hele kører og jeg får nogen kunder.

Tak for din mening, men mener bare ikke Wordpress er for mig :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)