Hej Aminoer, Jeg er helt grøn herinde og håber at dette indlæg er accepteret på amino.dk Jeg har for nyligt startet en webshop. webshoppen hedder www.delooks.dk og forhandler et udplukket udvalg af moderne ure og sølvsmykker til kvinder. Målet med webbutikken er at kunne tilbyde et stort udvalg af primært sølvsmykker ud fra den nyeste trend til priser, hvor de fleste kan være med. Jeg er ret ny indenfor nethandel og følger derfor meget dels andres råd og dels min egen mavefornemmelse, når jeg arbejder med den visuelle del af hjemmesiden samt markedsføringen. Jeg håber derfor at nogle af de erfarne (og mindre erfarne) brugere herinde vil bruge et par minutter på at gå min hjemmeside igennem og komme med noget konstruktiv feedback - primært på det visuelle. Jeg er slet ikke startet på SEO endnu, og er klar over at der mangler en masse ift. beskrivelser, Meta descriptions og søgeord, så det behøver i ikke fortælle mig :-) Men jeg har overvejet meget at gå i gang med det selv og vil derfor høre om der er nogen af jer, der har investeret i bogen SEO-LEX og om den kan klæde en nybegynder i SEO nok på til at kunne udnytte webshoppens markedsføringsmæssige potentiale? Jeg håber der findes nogen herinde, der kunne tænke sig at give noget konstruktiv kritik og evt. nogle gode råd :-) Med venlig hilsen Mathias Kjærgaard delooks.dk |
Hej Mathias,
Lige et par ord herfra :)
Først det allervigtigste !
1) Har du undersøgt hvor stor konkurrencen er indenfor det produktområde du tilbyder ?, hvad du kan forvente at sælge ?. Ved du hvem dine største konkurrenter kommer til at være ?.
Ved godt at du ikke er gået i gang med SEO og markedsføring endnu, men det burde være klar FØR du launcher din shop.
Brug forskellige værktøjer til at holde øje med udviklingen. Først og fremmest google analytics, men også SEO monitor som du kan finde hos Mikkel deMib Svendsens firma side http://seo.waimea.dk/ , SEO monitor er netop er rigtig godt til at analysere hvor du ligger i forhold til konkurrenterne, og på hvilken områder de gør det bedre end dig.
Omkring udseendet, så er det jo et fint, men meget standard layout. Gætter på at du har brugt et standard tema. 2 nuancer af grå er brugt som hovedfarver, det sikre med også kedelige og karakterløst valg. Jeg ville finde en signatur farve man så forbinder med din forretning. Generelt er der ikke noget der får siden til at skille sig ud som den ser ud nu.
Der er ingen tekst eller for lidt tekst på siden, hvilket er temmelig vigtig for den basale SEO fungerer og du har grundlag for at lave gode metatags og sidetitler. Uden det får du svært ved at skabe et acceptabelt ranking score hos google.
Det var bare det mest grundlæggende, der er meget mere du kan gøre når det er på plads-- håber du kan bruge det til noget
/Mads