Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme søgeord på hjemmeside - fordel/ulempe?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  Tech Til Alle Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Jeg er lidt i tvivl om, hvor godt skidt det er, at bruge de samme søgeord på en hjemmeside, hvis de bliver brugt på henholdsvis en kategoriside og produktside?
Lige nu har jeg x-søgeord på nogle produktsider, og skal til at skrive en længere tekst til en kategoriside. Kan jeg godt bruge nogle af de søgeord fra produktsiderne til kategorisiden?

Hvad er konsekvensen helt præcis - kommer jeg til at skyde med spredehagl og de begynder at konkurrere med hinanden, eller kan kategoriteksten være med til at booste de andre produktsider, eller vil der evt. være større chance for at kategorisiden bliver rangereret bedre, eller noget helt andet?

Anders 

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 65
Fra  Morningscore ApS Morningtrain ApS Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens.

Værste konsekvens er, at din produktside prioriteres over din kategoriside.

Best practice er at linke med ankerteksten "keyword" fra den side du ikke vil have til at rangere, til den side du gerne vil have til at rangere - så giver du Google de bedste muligheder for, at aflæse tankerne bag.

-Fordi kategoriteksten er længere og et niveau længere oppe i hierarkiet, er det normalt nemmere at rangere på denne.

-Ydermere skal det nævnes, at LSI / brug af relevante keywords (også når der duplikeres lidt) altid er en god idé, da det giver Google et bedre indblik i, hvad dit site som helhed handler om.

Fra København
Tilmeldt 30. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  Tech Til Alle Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for svaret - god viden fremover :)

Mvh
Anders

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)