Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning til Storbritannien

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos!

Jeg står over for en flytning til Storbritannien (Skotland) og i den forbindelse skal jeg fortsat modtage løn fra mit danske selskab. Jeg skal dog betale indkomstskat i Skotland, da jeg jo bliver resident der.

Er der nogen der kan hjælpe med at svare på hvordan mit selskab skal forholde sig til at betale løn til en person der er bosat i Storbritannien (mig)? Mon det skal registreres som arbejdsgiver, som I Danmark? Alternativt kunne jeg vel arbejde freelance og fakturere mit danske selskab, hvis det er nemmere?

Håber nogen har lidt erfaring at dele! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

er det en personlig virksomhed så kan den mig bekendt ikke drives hvis du ikke bor i DK som dansk skattepligtig og heller ikke arbejde med løn som sådan? (eneste Suhm på Frederiksberg jeg lige kunne finde)

Er det et selskab skal det givet arbejdsgiverregistreres og angive løn til skat - som udenlandsk statsborger på navn, adresse og fødselsdato mdr. år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svaret! Det er et selskab ejet af mig gennem mit holdingselskab.

Jeg forstår ikke helt din sidste sætning. Når du siger angive løn til skat, mener du så i DK eller UK?

Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

i DK. Et selskab angiver løn det betaler til udlændinge i skat som honorar på deres navn, adresse og fødslesdata når de ikke har CPR 

Om man for dig skal angive på dit CPR hvis du forsat har det ved jeg ikke det må selskabet høre skat om hvis ikke andre ved her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, okay. Godt at vide, tak! :)

Tilmeldt 2. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kør det som freelance

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Togern:

Kør det som freelance

meget farligt for hovedaktionær at fakturere eget selskab som freelance. Det kan give tripple skat - En skattekontrol kan med stor sandsynlighed føre til, at skat ser det som et aktionærlån når der betales penge til hovedaktionær uden indberetning (og her vil det nok være helt tydeligt det ikke er ren ren freelance). I så fald skal man beskattes af penge OG betale pengene tilbage uden at få skatten retur og kan få bod oveni som jeg lige husker det

Der spares som sådan jo ikke noget ud over indberetningen heller

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må nok have fat i en ekspert, der kan hjælpe med at finde ud af den smarteste løsning :)

Tak for hjælpen John!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal nok møde en meget fantasifuld skattemedarbejder for at få en betaling for et stykke arbejde til at ligne et aktionærlån. Hvis ellers betalingen er udtryk for normal betaling i forhold til det udførte arbejde.

Hvis der ikke foreligger dansk skattepligt så vil det have begrænset interesse fra SKAT.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)