Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Betydningen af content - volume.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

(Rent SEO-mæssigt spørgsmål)

Jeg er igang med at udvide til Sverige (mynewart.se), og har i den forbindelse fået oversat en masse tekst til mine landingssider mm.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal bruge mange tusinde kroner på at få oversat produkt-teksterne.

De enkelte produkt-sider er ikke noget jeg regner med at kunne ranke på. Det gør jeg i hvert fald ikke på min danske shop. Det er mine kategori-sider, blog-indlæg osv, der trækker trafikken. Sådan tror jeg også det vil blive på den svenske side.

Hvis jeg får oversat produkt-teksterne til alle produkter, vil den samlede tekst volume (relevant tekst hvor keywords til landingssiderne bliver nævnt) stige betragtelig. Mit spørgsmål er derfor, vil dét at jeg får en meget større volume på hele mit domæne smitte af på de enkelte sider?

Eksempelvis vil jeg gerne ranke på "stora tavlor". Uden produktteksterne bliver dette måske nævnt 30 gange på min hjemmeside - 20 gange på landdingssiden og 10 gange fordelt udover 5 andre sider. Hvis jeg fik produkt-tekster ville det eksempelvis stige til 100 gange (20 x landdingssiden - og 80 gange på 40 andre sider)

Giver det mening? :)

Mvh.

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Aug 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:18

Hvis man vil have kategori sider til at ranke, så er best practice at man skelner mellem hvad de forskellige kategori sider skal kunne. Hvis det skal simplificeres så hvis man har tre produkt grupper, så skal søgeordene på de tre kategori sider IKKE overlappe. 

Hvis man har forskellige produkt grupper så skal de enkelte sider gerne fortælle google at netop denne side handler om produkt x.

Jeg har et eks. jeg hjælper WeCoverYou med deres SEO, og vi er startet med at få noget content på webshoppen, hvis vi tager søgeordende "iphone cover" og "ipad cover" så har vi lavet en kategori side til hver, med content desideret til de enkelte søgeord (teksterne ligger i bunden af sitet, for en bedre mobil oplevelse Wink).

Håber det giver mening. Efter min mening så er best practice; Dine produktgrupper er dine cornerstones eller hero pages om man vil, sørg for de har 800-1000 ords content med en søgeords density på 1-3% og husk at bruge LSI søgeord (relaterende søgeord).

Dernæst skaf backlinks til disse heropages, og sørg for at den besøgende kan tilgå dine kategorisider fra flere steder på websitet.

Når du en dag får tid ville jeg finde de stille og roligt bruge search console til at finde produkter som du gerne vil sælge mere af, men som ranker dårligt, og skriv så 300-500 ord på de enkelte produkter.

- Thomas

Tilmeldt 1. Jun 16
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 22:39

Hej Thomas

Tak for dit svar.

Jeg tror dog lidt vi snakker forbi hinanden. :)

Jeg er med på det du skriver. I mit tilfælde sælger jeg malerier, og dette ord går igen på tværs af siderne. De forskellige kategorier i mit tilfælde er "abstrakte malerier", "store malerier" osv. Min danske side gør det rigtig godt, og jeg har rigtig gode organiske placeringer (stort set alle de vigtigste #1'ere indenfor malerier).

Jeg vil derfor gerne gentage succesen. Mine landingssider er lavet og oversat, linkbuildingen er igang osv.

Men spørgsmålet går på alle mine produkter/malerier: Det er en bekostelig affære at oversætte teksten til dem alle, men hvis den samlede tekst/content volume min side smitter af på landingssiderne etc., så vil det formentlig være det værd. Hvis jeg oversætter alle produktteksterne, vil den samlede volume på min hjemmeside rent tekst-mæssigt måske stige med 100%, og vigtige keywords vil ligeledes blive nævnt et utal af gange på rigtig mange sider. Det er dét jeg godt kunne tænke mig at blive klogere på :)

Mvh

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 1. Jun 16
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 11:38

Andre, der kan byde ind? :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)