Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Loadtid front/back office

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg logger ind på min backend, så venter jeg 10-15 sekunder før jeg bliver logget ind, også lige et par sekunder mere før backenden vises helt.

Jeg oplever det sammen med frontend også at den er 6-7 sekunder om at loaded.

Min shop er woocommerce med wpml installeret

Ligger på en meebox cloud vps server , med ekstra ressourcer tilknyttet

Synes ikke min shop loader specielt hurtigt, ved der er billeder på frontenden som sikker kunne optimeres mere .

Nogen der har forslag

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fundet ud af selvom der er en vps med ekstra ressourcer tilknyttet ligher der så lige 89 andre på sammen ip og server måske det er problemet.

Eller er det fordi der mangler hastighed optimering

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo svært at svare på når du ikke skriver hvilken side det er og hvem der er udbyder. Måske du vil dele det. Ellers kan du lige nå at hente kaffe, og det skal der jo også til. Meebox er der jo ikke mere.

Jeg er sikker på at det ikke er generelt med Woocommerce.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Meebox er blevet til unoeuro, vps ligger hos cloud.dk i samarbejde med unoeuro.

Min side er flyon.dk , pingdom siger loadtid på 4,93 sek pagescore på 83 fra google

God humor Lars 😀

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv haft glæden af UnoEuro. Det er lige som om at siden fryser hvis den ikke har været brugt længe. Begge mine shops ligger hos dem. Det virker som om at alt tager længere tid end hos Meebox.

Min ene shop havde fået en ny PHP-version og det gav ventetider så man næsten faldt i søvn. 
Min næste shop har den nyeste PHP og det spiller fint, men stadig med startup med forsinkelse.

Det må være serveren der reagerer langsomt.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes noget der hedder Y-Slow som er et plugin til Chrome. Der kan du se hvorfor din side er langsom.

Den virker fint. Faktisk så fint at din side får bedre karakter end den ene af mine, men dårligere end min den gamle side. Der er mange gode måder til at undgå lang loadtid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

php ver 7.0.22

mysql 10.0.32

så tænker ikke php er problemet måske mere at der er mange på sammen ip som gør serveren med langsom svar tid?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge en profiling så som P3 profiler, eller endda bruge xhprof, blackfire.io eller strace.

Eller new relic trial :-)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

og der stod jeg så af lucas 😀

kan generalt se efter jeg har klikket lidt ind på reverse ip lookup på 10 af de andre sider på sammen ip er lige så lang tid om at loaded så ser ud for mig at det er serveren der ikke kan håndter det eller er jeg galt på den...

måske handler det om jeg måske skal holde flyttedag igen 🙄🙄

Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 35
Fra  EMPENO Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig.

Du har ret i at din side er ekstremt langsom. Det skyldes en lang række ting, der ikke er lavet ordentligt. Der er faktisk flere ting, der er lavet imod retningslinjer for at få et site der perfomer godt.

Unoeuro er en rigtig billig provider. Der er - som i alt andet - en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Så du vil ofte opleve en temmelig dårlig ttfb (Time to First Byte) - sammenlignet med større og dyrere løsninger. Dog kan man sagtens klare sig relativt godt på UnoEuro, hvis andre parametre er sat fint op.

Requests

På din forside er der 140 requests. Det er EKTREMT mange. Et request kan eksempelvis være et kald til et stylesheet, et billede eller et javascript mm.

Hver gang du laver et request, går der tid med det. Du har eksempelvis omkring 25 javascripts - og mange hentes tilmed fra andre domæner end dit eget. Det er skidt. Det koster tid, for hvert eneste javascript - og når det er fra et andet domæne, vil det typisk tage længere tid. Så du kan med fordel lave en væsentlig optimering her. Få styr på hvilke javascripts du skal bruge, og hvilke du har tillid til - hent dem ned og gem dem på dit eget domæne, så du kan kalde dem derfra.

Bundling

Alle dine javascripts kan bundles til en stor fil. Så skal du kun kalde én fil, i stedet for at lave 25 kald. Major improvement :)

Minifying:

Minifying betyder at du fjerne alle ligegyldige tegn fra filer - det vil typisk være javascripts og stylesheets. De er ofte fyldt med linjemellemrum, spaces, kommentarer og alt muligt andet, der er fuldstændig ligegyldigt for end user. Få alt det ligegyldige væk. Major Improvement :)

Javascripts:

Når jeg loader din forside, bliver jeg bedt om at hente 1.7 MB javascripts. Det virker godt nok vildt. Det har jeg aldrig set før. Jeg ville undersøge nærmere om der injectes noget i din kode, uden at du ved det. Er det mon et WP site, hvor du bruger nogle temaer og plugins, uden at have undersøgt nærmere hvad der ligger i dem?

Rækkefølge:

Du kan med fordel ændre på rækkefølgen ift. den måde stylesheets og javascripts hentes. Gøres det rigtigt kan filer hentes parallelt. - dermed vil du opnå en væsentlig forbedring.

Browser Caching:

Du kan sætte browser caching op på diverse filer. Det betyder, at brugere, der har besøgt dit site, vil gemme diverse filer i deres browser. Næste gang de loader dit site, vil det gå meget hurtigere, da de gemte filer ikke skal hentes over nettet - men i stedet kan hentes fra deres loakle maskine, og det går meget hurtigere.

På optimering af billeder kan du minimere omkring 10 % data, så vidt jeg kan se.

Så er der en række mere tekniske ting, man kunne tage fat i. Jeg ved ikke om du kender til CDN? Det er et Content Delivery Network, der øger hastighed og svartider til end user. Det kan give ret meget.

Så tilbage til dit spørgsmål. Dit site er langsomt, blandt andet fordi meget af koden er lavet helt vanvittigt. - desværre. - men omvendt bør det være nemt at opnå meget store forbedringer.

Jeg håber det hjælper lidt.

Bare lige skriv, hvis jeg kan gøre mere.

De venligste hilsener

Morten Empeño

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)