Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugtmomsordningen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Feb 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej for at kunne anvende ordningen kræver det at den virksomhed man køber varerne af også bruger denne ordning og at det står på deres faktura. Nogen der ved at der skal stå på fakturaen når det er et EUland - hvad hedder det på engelsk. Tak om nogen kan og vil hjælpe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 16
Skrevet kl. 22:53

skat hjemmeside står der "hvis de køber en vare fra en virksomhed der er momsregistret i et andet EU LAND kan De bruge reglerne i denne vejledning hvis forhandleren har brugt ordningen for brugte vater ved salget. Det skal på fakturaen fra sælgeren fremgå at vare er solgt efter de regler der gælder i salgslandet for handel med brugte varer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00

På engelsk......

Margin Scheme - this invoice does not give the right to an input credit of VAT.

Tilmeldt 11. Feb 16
Skrevet kl. 23:06

Tak for svar, men som lige har refereret må man godt  handle med momsregistret. Virksomheder blot de også benytter ordningen for brugtmms i deres land og det skal fremgå af fakturaen. Og deT er her spørgsmålet kommer hvad der helt præcist skal stå På fakturaen. Skal der feks stå" varerne er solgt efter reglerne for brugtmoms" og så ikke oplyses nogen procentsats. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10

Må erkende jeg ikke hænger med, men det må være i forbindelse med at DU som momsregistreret køber fra EU momsregistreret som sælger til dig efter brugtmomsordning  Det KAN være der refereres til at hvis du har købt af en EU momsregistreret sælger som benytter brugtmoms og det fremgår af faktura, så kan Du sælge videre efter brugtmomsordningen ganske enkelt
Jeg ved ikke hvad det betyder for indberetning af import moms, og det betyder at du ikke må trække samme fra i købsmoms som du angiver i importmoms, eller om det betyder der ikke skal indberettes importmoms
Se om Henrik afklarer eller hør skat skriftligt om det er som jeg forklarer eller andet

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11

På dansk skal der på fakturaen stå "fortjenstmargenordning - brugte genstande - køber har ikke fradrag for momsen".

Og du må ikke skrive nogen momssats på fakturaen. Bare prisen på varen og så teksten ovenfor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13

Henrik Koudahl:

På dansk skal der på fakturaen stå "fortjenstmargenordning - brugte genstande - køber har ikke fradrag for momsen".

Og du må ikke skrive nogen momssats på fakturaen. Bare prisen på varen og så teksten ovenfor.

hvad betyder det for importmoms indberetning hvis der købes fra UK med den engelske tekst?

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26

Importmoms? Fra England vil det være tale om erhvervelsesmoms. Det beregnes ikke ved brugtmomsordningen.

Tilmeldt 11. Feb 16
Skrevet kl. 23:55

tak for svar. Jeg må vel godt indberette rubrik A: værdien uden moms af varekøb og moms af varekøb i udlandet, da jeg nok for det meste vil gøre brug af reglen om alm 25 % moms. Eller hvordan er det mon.

Jeg er med på hvad jeg skal skrive på mine fakturaer, men skal der på de fakturaer jeg modtager stå "reglerne for brugtmoms er anvendt" og så må der ikke fremgå nogen momssats

Tak for al jeres hjælp

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)