Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salgsbetingelser - hjælp og feedback

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

På forhånd tak fordi du gider tage dig tid til at kigge på det her.

Kort introduktion:

Jeg har et enkeltmandsfirma. Her står jeg får at lave professionelt redigeret videomateriale af badmintonkampe. Dvs. at forældre/børn/spillere kan sende en optaget kamp, som de gerne vil have klippet sammen, så de har noget at kunne kigge på og arbejde/træne ud fra.

så processen er således: 

1) de sender videoen på wetransfer.com 

2) jeg modtager videoen, og sender derefter en mail til dem. Denne indeholder en kort tekst om at jeg har modtaget deres video + prisen + at jeg går igang så snart de har accepteret salgsbetingelserne. Derudover skal der være et dokument med salgsbetingelser. 

3) de skal acceptere salgsbetingelserne. Kan de gøre det ved at sende et svar på min mail, hvor de blot skriver at de accepterer salgsbetingelserne?

4) jeg klipper/redigere kampen, og sender videomaterialet tilbage til dem via. wetransfer.com

5) sender dem en faktura på beløbet.

Jeg har brug for råd og sparring på salgsbetingelserne.. Her tænker jeg følgende paragraffer: De steder hvor der er skrevet med fed og understreget, har jeg særligt brug for feedback.

Salgs- og leveringsbetingelser gældende for virksomheden VAFA v/Morten Dannerfjord

  1. Accept af betingelser

1.1.  Arbejdet påbegyndes efter kundens accept af betingelserne. Dette gøres skriftligt.

1.2.  Ved accept af betingelserne er kunden forpligtiget af tilbudet, efter arbejdets påbegyndelse, og kan herefter ikke annulleres, uden en passende kompensation, for det udførte arbejde.

  1. Pris

2.1.  Prisen for serviceydelserne følger Virksomhedens gældende prisliste på det tidspunkt, hvor Virksomheden bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle priser er eksklusive moms.

  1. Betaling

3.1.  Kunden skal betale alle fakturaer for serviceydelser senest 14 dage efter afsendelse af fakturen, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.

  1. Forsinket betaling

4.1.  Rente. Hvis kunden undlader at betale en faktura for serviceydelser rettidigt af årsager, som Virksomheden er uden ansvar for, har Virksomheden ret til rente af det forfaldne beløb på 1 % pr. måned fra forfaldstid og til betaling sker,

4.1.1.  Derudover har virksomheden ret til at tillægge et rykkergebyr på kr. 100 pr. rykker.

4.2.  Ophævelse. Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura for serviceydelser senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra Virksomheden, har Virksomheden ud over rente efter pkt. 5.1 ret til at: (i) ophæve salget af de serviceydelser, som forsinkelsen vedrører, (ii) ophæve salget af serviceydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor, og/eller (iii) gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.

  1. Immaterielle rettigheder

5.1.  Ejendomsret. Den fulde ejendomsret til alle immaterielle rettigheder, der opstår i forbindelse med Virksomhedens udførelse af serviceydelser, herunder patenter, design, varemærker og ophavsrettigheder, tilhører Virksomheden. [Dækker denne klausul at jeg kan sælge fx data videre – fx den statistik der opstår? Dækker det også over at jeg kan bruge video-materialet til reklame – fx reklame-video på Facebook?]

5.1.1.  Der vil ikke blive videregivet personfølsomme information.

  1. Tilbud

6.1.  Tilbud. Virksomhedens tilbud er gældende i 7 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er Virksomheden i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for Virksomheden, medmindre Virksomheden meddeler kunden andet.

  1. Ansvar

7.1.  [hvordan dækker jeg mig ind ift at der er andre med på videoen.? Fx ift at jeg muligvis gerne vil lave en reklame-video med noget af det video som jeg har modtaget ifbm video-redigeringen. Der er fx modstanderen, deres makker, og tilskuere.. Det filmes i offentligheden..?]

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er kampene offentlige tilgængelig, så burde der ikke være nogle problemer, medmindre du med optagelserne kan krænke privatlivsbestemmelserne. Du må ikke offentliggøre noget, som lider den eller de portrætterede skade, eller som er krænkende. 

Hvis man filmer en kamp og klipper den sammen, hvor der er fokus på én enkelt person, så er det en rigtig god idé at få samtykke fra den person, men det vil du også gøre ud fra dit punkt 5.1, hvis du får rettigheden til materialet overdraget der, hvorved eksempelvis forældrene skal give samtykke til at der må være fokus på deres barn.
Skulle der ske voldsomme senere, altså overensstemmelse på banen eller tilskuere, vil jeg overveje at droppe disse billedere, for at undgå konflikter.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Tilmeldt 7. Feb 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer,

Mange tak for dit svar! 

Det er en forældre der filmer deres eget barn, imens de er igang med at spille. Derefter sender den pågældende forældre mig optagelsen. Dette foregår et offentligt sted, men er i tvivl om hvor dette forholder sig i dette tilfælde.?

Det kan ikke undgås at der er andre med på denne video, men fokus er jo på det filmede barn..

God pointe mht at undlade uoverenstemmelser og lign. Det havde jeg heller ikke planer om. 

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der filmes i offentlig rum, behøver du ikke spørge om tilladelse for andre end personen du har fokus på. Men du må ikke filme noget som kan krænke en anden person, uden at have tilladelse til det. Du må godt lave en film om, hvor personen der er i fokus vinder over sin modstander, det er ikke en krænkelse.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)