Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg bare en taber..?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har længe gået, med en lille iværksætter i mig. jeg elsker at hjælpe folk hvor jeg kan & bruge min energi på ting der gør en fokel. Men har ikke meget at byde på, kompetance mæssigt Og har ikke de store interesser... det gør mig lidt usikker på, hvordan jeg kan starte en virksomhed

Så mit spørgmål er: hvordan finder jeg ud af, på den effektiveste måde hvad jeg er god til og hvor mine kompetencer ligger?? 

ps. Er rigtig dårlig til at formulere mig skriftlig, men har ikke en fysisk person jeg kan spørger.

Tilmeldt 4. Jun 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Opgiv det i tide.
Find dig et rengøringsarbejde

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad arbejder du med?
I det omfang de fleste tilfælde er svaret nej til at drive virksomhed. Haha undskyld men kunne ikke lade være med at lade min telefon selv skrive et eller andet.
Du skriver at du kan lide at gøre en forskel. Hvad med fundraising til velgørenhed? eller et eller andet hvor du hjælper andre mennesker. Men ellers kan du søge førtidspension. Og få et afklarings forløb med kommunen...

Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 19. Oct 15
Indlæg ialt: 28
Fra  TBRegnskab Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

HEJ. Jeg har haft på samme måde. Jeg ville så gerne være selvstændig, bygge mit eget op. men ssom du mente jeg ikke at jeg kunne noget, eller vidste noget som andre ville betale for. Har ingen hobby, går ikke til sport, det jeg ved noget om er børn (fordi jeg er mor) men der er et hav af børnetøjsbutikker, webshops der sælger børneting mv.... Men min mand fik en god ide til en webshop som jeg skulle drive.. men det var slet ikke mig. det var noget jeg gjord fordi han syntes det var en god ide og jeg tænkte at ja, jeg skal jo starte et sted... men det fungerede ikke... Så jeg droppede det igen og var så heldig at jeg kunne arbejde i min mands firma. Og nu har jeg så fundet det jeg er god til og det jeg brænder for: Jeg er lige startet som selvstændig bogholder. Jeg siger ikke at det er det du skal! Men jeg siger, at du ikke er en taber! Det er ikke alle, der kan være selvstændige, det er ikke alle der har det i sig, men bare det at du har lysten giver dig en fordel. Så prøv noget forskelligt. Start en webshop (har du lidt kapital kan du jo købe en der allerede er igang) og se om det er noget for dig, ellers kan det måske give dig ide om hvad du ikke vil. Ellers må du ud og finde inspiration andre steder, måske i foreninger, bliv frivillig i Kirkens Korshær eller sådan noget. Måske skal du ikke være selvstændig, men måske skal du være frivillig i en organisation, hvor de har behov for en som dig:-) Mit råd er kort sagt: Prøv dig frem, en dag finder du det,, der gør dig glad:-) 

Held og lykke med det.

Trine

Passioneret bogholder

TBRegnskab

Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg kan huske så jeg engang et program omkring en mand, der faktisk var ordblind som drev sin egen virksomhed. Så det kan godt lade sig gøre at blive selvstændig.

Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for dit svar! Vil tage det med videre i tænkeboksen;)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er du ikke en taber. 

Vmn97:

Så mit spørgmål er: hvordan finder jeg ud af, på den effektiveste måde hvad jeg er god til og hvor mine kompetencer ligger?? 

Det bedste vil nok være at kigge på hvad du har arbejdet/studeret med før. Tænk dig ind i nogle situationer, som du har været i i form af dit arbejde. Herefter skriver du ned hvad det var du lavede i den situation; strukturering, kundeservice, organisering, bogføring og så videre. Så burde du have en god liste med kompetencer du har. 

Har du slet ikke en eneste interesse? Der må da være noget som du interesserer dig for. Du vil gerne gøre en forskel, men for hvem? For miljøet, personerne (og i så fald, hvilken gruppe mennesker vil du gøre en forskel for. 

Den gode idé kommer sjældent bare til en, den bliver fundet ved research, held, en drøm eller på anden vis - så kast dig ud i det. Ligeså snart du får en idé, så skriv den ned, eller optag en lydfil nu hvor du selv synes du er dårlig til at formulere dig skriftligt. Så skal det nok komme. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke blive iværksætter "fordi det kunne være fedt". At være iværksætter er ikke bare noget man bliver, det er en livsstil og kræver at man har den rette tankegang.

Hvis du er i arbejde, så vil jeg anbefale dig at begynde at tænke "hvad kan jeg gøre bedre?" eller "hvad kan gøres smartere?". Det er ligegyldigt hvad du arbejder med eller hvilken stilling du har. ALLE brancher sætter pris på dygtige medarbejdere, som kan tænke selv og gerne vil blive bedre. Tag nogen chancer, søg en højere stilling, sig til din chef at du gerne vil blive bedre og tage mere ansvar.

Hvis du ikke er i arbejde, så skal du starte med at finde et arbejde. Det er fuldstændig ligegyldigt om det er på McDonald's eller rengøringsassistent, så længe du kommer ud og tjener pengene selv. Det er også ligegyldigt om det er på fuld tid eller f.eks. 20 timer om ugen. Det er ikke vigtigt. Det vigtigste er at du får nogen kollegaer og en chef der kan hjælpe dig med din udvikling, samt en arbejdsplads hvor du kan blive dygtigere dag for dag.

Nu skriver du at du godt kan lide at bruge tid på ting, der gør en forskel. Prøv at kigge ud i samfundet, find et problem og tænk "hvordan løser jeg det?". Det kan være hvad som helst. Simple ting. Det behøver ikke være raketvidenskab.

Held og lykke :) Og husk - lad være med at tænk "KAN jeg det her?" - tænk "HVORDAN kan jeg det her?".

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom til at tænke på det er ikke fordi det er svært at blive iværksætter, men man skal kunne finde ud af det man laver. Jeg har fx selv prøvet at blogge i nogle måneder, men det var slet ikke mig jeg synes ikke at der er penge i dette. Men i forhold til hvis jeg fx finder en programmør til at lave en pæn hjemmeside, og jeg har en ekstra hånd til at skrive nogle tekster. Så er det noget andet så kan jeg godt hive nogle millioner hjem på det, grunden er at begge partner har deres erfaringer men de kan og så gøre det. Da jeg ikke er skarp til den ene ting eller den anden, så må jeg kigge en anden vej.

Men da jeg var 18 år prøvede jeg at starte et nedrivnings firma op, jeg fik da og så kunder men havde ikke selv bil. Det var bilen der var problemet her.

Men find ud af det du er god til, og se om du kan holde ved det du er god til. Det er ikke let at holde sig selv i gang på alle områder. Fx som jeg skrev tidligere har jeg været blogger. Men synes ikke at der var penge i det, det er ikke min kop te. 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig mange iværksættere er startet fordi de ikke er stærke på den boglige side, måske er de ikke gode til at regne, men gode til at regne den ud. Læs denne artikel som siger at selvom man ikke har en klar ide, kan man godt start virksomhed: http://www.startupsvar.dk/start-uden-klar-ide 

Tro på dig selv, så skal det nok gå.

Mvh Mogens

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)