Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OPSTART AF FØRSTE WEBSHOP.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg sidder og vil meget gerne opstarte min første webshop.

jeg har tænkt mig at bestille hos en leverandør i Kina. Hvor meget told og skat bliver der pålagt mine varer?

Hvor skal jeg lave regnskab? Dinero? Eller er det nok blot at  oprette mit regnskab i et Excel ark (Ingen erfaring med dinero).

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:47

.... Der er vidst lang vej.

Oliver0606:

Hvor meget told og skat bliver der pålagt mine varer?

Told afhænger af hvilke produkter der er tale om, du kan finde alle toldtariffer og procenter på SKATs hjemmeside:
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=170970

Du betaler ikke "skat", du betaler moms i importen, som er standard 25% - penge du får tilbage igen.

Oliver0606:

Hvor skal jeg lave regnskab? Dinero? Eller er det nok blot at  oprette mit regnskab i et Excel ark (Ingen erfaring med dinero).

Start med Dinero, det er gratis og noget nemmere end excel, mv.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 11. Aug 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:50

Så hvis jeg foreksempel køber for 100.000,- hos leverandøren i Kina? Så skal jeg betale 25.000 i moms, og ikke andet?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 16:35

Der skal også betalet told af varerne. Nogle gange lidt og andre gange mange penge. Det er produktet der bestemmer størrelsen.

Du køber typisk uden moms. Derfor "låner" du momsen til du sælger produktet.

Da du ikke betalte moms ved importen, kan du heller ikke trække moms fra ligesom i en dansk butik. Det skal skrives på en lidt anderledes måde når du indberetter momsesregnskabet.

Er dit regnskab ikke så stort, kan du sagtens bruge et Exell regneark i starten.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)