Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres tanker om Google Shoppings fremtid....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvad tror i der vil ske med Google Shopping, herefter EU har krævet at Google skal ændre på Google Shopping, så det lever op til EUs lovgivning.

Tror i at Google helt fjerner Google shopping her indenfor de næste par måneder? Eller hvordan tror i det kommer til at se ud?

Hvad er jeres tanker? :-)

 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har kunne læse er det fordi at det er gået ud over nogen af de større shopping søgemaskiner og synes at konkurrencen skal være fair

Når det er sagt så er Google Shopping godt hvis man er webshopejer, igen noget jeg har læst at det fungere godt. På anden side har man disse prissammenligningssider ala PriceRunner samt Kelkoo osv der hjælper forbrugeren med at finde varen billigst. 

Men der mangler et alternativ som ligger imellem Google Shopping og de andre shopping søgemaskiner. Hvor det ikke er kampen om første pladserne i søgeresultaterne men på andre parameter. Der var en tidligere startup der var godt på vej men som er lukket. Har selv bygget videre med ideer ud fra det tidligere koncept. Men når man har hverken penge eller kompetencer til at komme igang så bliver det op ad bakke

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det virker lidt rodet det hele.

Jeg læste et sted: 

"Påstanden er, at Google med deres dominerende position har forhindret konkurrerende prissammenlignings-tjenester, at få lige adgang til forbrugerne og derved har skadet forbrugernes mulighed for, at finde de bedste priser"

Men det giver bare ingen mening, for man kan da ikke kalde Google Shopping en prissammenligninstjeneste, da de vægter billede af produktet, produktets stand, lagerstatus og meget mere ligeså højt som selve prisen. Når man søger efter et produkt, så står produkterne på Google Shopping aldrig i prismæssig rækkefølge.

 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Nygård:

Ja, det virker lidt rodet det hele.

Jeg læste et sted: 

"Påstanden er, at Google med deres dominerende position har forhindret konkurrerende prissammenlignings-tjenester, at få lige adgang til forbrugerne og derved har skadet forbrugernes mulighed for, at finde de bedste priser"

Men det giver bare ingen mening, for man kan da ikke kalde Google Shopping en prissammenligninstjeneste, da de vægter billede af produktet, produktets stand, lagerstatus og meget mere ligeså højt som selve prisen. Når man søger efter et produkt, så står produkterne på Google Shopping aldrig i prismæssig rækkefølge.

Fuldstændig enig og derfor mener jeg at der er plads til noget nyt som ligger mellem Google Shopping og de andre shopping søgemaskiner

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Google shopping er i mine øjne en Google Adwords Version 2.0

Hvis en shopejer vil have sine produkter vist i Google Shop, skal der betales, nøjagtigt som i adwords.

og hvis man vil have sine annoncer/produkter vist før konkurrenternes, skal man betale mere end disse.

Google har helt klart sendt pricerunner og andre t godt stykke ned i resultaterne, så GS får markedet for sig selv.

Da GS kun tjener penge, når der klikkes på et produkt, skal disse helst vises bedst muligt, og der skal klikkes 2-5 gange pr søgning.

Mange ser Google, som den store velgører, som stiller en række gratis tjenester til rådighed.
Andre ser Google som det store onde monopol, der stjæler og sælger vore private oplysninger og digitale ejendele.

Sandheden findes et sted imellem, og hvis ikke Vestager og andre holder et skarpt øje med de konglomerale monopolister, vil de til enhver tid sørge for at jorde enhver ny iværksætter som måtte være eller blive en ny konkurrent til deres enevælde på nettet.

I dag og i fremtiden er det Big data der er penge værd. Og de firmaer som er bedst til at monetere Bigdata vil være dem der klarer sig bedst de næste 5 års tid.

Jeg er overbevist om at Google Shopping vil blive udviklet yderligere, og Googles vision er sikkert at udvikle det til et komplet Shopping-system, som kan vælte de shopping-systemer vi kender i dag.

De vil derfor kæmpe for deres ret til at være på markedet, og givet føre sagen i retten, uden at skulle flytte for mage kommaer i deres forretningside.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

E T:

Når det er sagt så er Google Shopping godt hvis man er webshopejer, igen noget jeg har læst at det fungere godt. På anden side har man disse prissammenligningssider ala PriceRunner samt Kelkoo osv der hjælper forbrugeren med at finde varen billigst. 

Problemet med sider som fx. pricerunner, der jo at kunden skal vide, at de ikke får de billigste resultater serveret, de får de resultater frem, der er villigst til at betale mest, altså en meget højere grovsortering end google gør i dag - man skal selv sortere efter pris, hvis man skal have det fulde ud af pricerunner som kunde.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres tanker :-)

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)