Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse i opstartsfasen - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har netop oprettet en enkeltmandsvirksomhed og prøver nu at dreje hovedet rundt om hvordan jeg laver min forskudsopgørelse, når jeg på nuværende tidspunkt ikke ved hvor meget jeg kommer til at tjene.

Hvis jeg f.eks. forskudsopgør at jeg kommer til at tjene 5.000 om måneden (60.000 om året) går jeg ud fra at jeg så modtager et indbetalingskort fra skat i begyndelsen af næste måned på ca. halvdelen af de 5.000. Men hvad så hvis jeg ender med kun at tjene 3.000? er jeg så nødsaget til at betale næsten hele mit overskud i skat? Er det, ifølge reglerne, ok at vente med at betale skat til der er gået et par måneder, så længe man for enden af året har betalt alt det man skal?

På sigt regner jeg selvfølgelig med at komme til at tjene langt mere, og så vil jeg have en bedre idé om hvordan jeg forskudsopgør, men det er lidt vanskeligt her i opstartsfasen syntes jeg.

Håber en venlig sjæl kan gøre mig klogere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52

Du kan sagtens bare starte med at registrere det mindste du forventer og så rette forskud til løbende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:12

Ok. Tak for svaret John. Det lyder jo rimelig ligetil. Er der en tidsfrist på hvornår man senest skal lave ændringer? lad os f.eks. sige at jeg et par dage før September retter forskudsopgørelsen...kommer indbetalingskort for September så til at afspejle mine ændringer?

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 14:56

Ved ikke helt om jeg har misforstået noget, men du får ikke et indbetalings kort fra skat.

Er sikker på John kan beskrive lidt mere hvordan det foregår.

Er ikke selv ret god til det med skat. Men jeg opgav at jeg ville have et overskud på 10.000 i år (min virksomhed er kun ved siden af normalt fast arbejde)

Det du tager ud af firmaet til dig selv hver måned er vel det du betaler skat af, og hvis du kun tager 3000 ud hver måned istedet for
5000 har du betalt for meget i skat og får det tilbage når din skat for 2017 er opgjort.

Vent lige til en anden mere kompetent kommer med svar. Hvis jeg har skrevet når forkert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)