Ingenting. Du må bogføre den inkl. moms, hvilket jo også er din reelle udgift, når du ikke kan trække momsen fra. Ejer Holding ikke et momsregistreret datterselskab, som Holding er sambeskattet med? Afhængig af regningens art, kan du måske i stedet få den udstedt til et sådan?
Hej. Hvis du har betalt en revisor for assistance til revision, bør hun/han også kunne svare på spørgsmålene uden yderligere fakturering :-) Der kan være omstændigheder, som jeg ikke kender til.
"Udgift uden moms" contra "Udgiften er hele beløbet"? Jeg ser ikke lige forskellen. Men på skatsk er der ikke noget, der hedder "lade som om" :-D
Når du ikke er momsregistreret , som det typisk er for holding så bogfører du jo blot alle regninger på en konto uden moms . hele beløbet som udgift hverken mere eller mindre.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har et administration holdingselskab som er momsregistreret.
Hvad bruger jeg sådan holding ?
Jamen sådan holding bruges som mellem-holdingselskab, dvs det bliver ejet af et andet holdingselskab.
Og hvad betyder alt det?
Point med et administration holdingselskab er at det ejer ting som du bruger i driftselskab og det kan være alt fra ejendom til anlægaktiver . Dvs ting du bruger til at lave omsætning med.
Hvad er point med det?
Hvis de driftselskab går konkurs så mister du ikke dine omsætning materialer.
Så det handler i bund og grund at have en mindst risko som muligt.