Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blev erklæret konkurs for 2 uger siden - hvad nu?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit ApS blev erklæret konkurs for 14 dage siden. Jeg har en advokat - men jeg savner sparring/svar på spørgsmål. Hvor kan man få dette? Jeg har set, at der er en forening som hjælper konkursramte, men de vil have betaling for deres hjælp. Da jeg ikke har fået løn i 2 måneder, kan jeg ikke betale for assistancen. Er der ingen GRATIS hjælp at hente nogen steder? Jeg er medlem af ASE - umiddelbart virker det heller ikke til at de kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at søge "early warning" men jeg tror det er for sent når først der er en erklæret konkurs

Du kan læse en masse om bL.a. Konkurs her 
Hvis du ikke har foretaget dig noget ulovligt eller groft uansvarligt, eller f.eks. Ikke har indbetalt a-skat for egen løn bevidst, så er det jo i alle fald "kun" din ApS kapital der forsvinder, og det tilmed med skattefradrag for tabet som tabt aktieindkomst


Det skal dog med, at det jo ikke letter næste firma omdømmemæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du kan prøve at søge "early warning" men jeg tror det er for sent når først der er en erklæret konkurs

Enig med John, du skulle have været i startblokken for længe siden.

Måske kan det forslag John fremsætter hjælpe, hvis Skifteretten ikke har afsagt dekret. Check statstidende.dk og dit CVR. NR.

Det skal dog med, at det jo ikke letter næste firma omdømmemæssigt

Også enig men andre større, der har prøvet det samme er ikke løbet i kreditproblemer. Dem jeg kender til, skal dog til.

Fra Søborg
Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja enig med andre, men hvis det er svar på spørgsmål omkring selve konkursen, og der er afsagt dekret (altså skifterettens kendelse om, at selskabet er insolvent og erklæres konkurs), vil der være udpeget en kurator, som arbejder for at gøre konkursboet op. Du kan stille spørgsmålene om selve processen og sagsbehandlingen ift. hvad skal der ske nu osv. til kuratoren

Jurist og tekstforfatter. Skriver bl.a. juridiske artikler på eJura.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)